سخنگوی ستاد کرونای البرز گفت: تزریق واکسن کرونا نباید با آنفلوآنزا همزمان باشد.
کد خبر: ۱۰۰۰۸۱۳
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۳ 12 October 2021

به گزارش «تابناک البرز» مهرداد بابایی با اشاره به این که تزریق واکسن کرونا نباید با آنفلوآنزا همزمان باشد و حداقل یک تا دو هفته بعد از واکسن کرونا، آنفلوآنزا تزریق شود، گفت: از کسانی که هنوز واکسن نزده‌اند انتظار می‌رود هر چه سریع‌تر برای واکسینه شدن خود اقدام کنند تا با سرعت بیشتری به سمت عادی شدن شرایط پیش برویم.

او در ادامه با اشاره به شروع فصل سرما و امکان شیوع بیماری‌های ویروسی دیگر مثل آنفلوآنزا، افزود: بیماران زمینه‌ای، کودکان و افراد مسن می‌توانند برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری واکسن بزنند.

سخنگوی ستاد کرونای البرز با بیان این که شیب نزولی شیوع کرونا در البرز ادامه دارد، گفت: این روند به خوبی در تعداد بیماران بستری و مراجعان حضوری قابل مشاهده و طبق آخرین آمار بیش از ۵۰ درصد دانش آموزان استان یک دز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند و طبق تصمیم گیری انجام شده بنا شده از ۱۵ آبان دانش آموزان متوسطه اول و دوم در مدارس حضور یابند.

بابایی گفت: البته نباید فراموش کنیم هیچ واکسنی ایمنی صددرصدی ندارد بنابراین حتی کسانی که دو دز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند هم باید همچنان دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنند و ماسک هم بزنند.

او در پاسخ به این که آیا کسانی که آلرژی دارند در تزریق واکسن ممنوعیت دارند،افزود: هیچ ممنوعیتی وجود ندارد و فقط این افراد باید قبل از تزریق واکسن با پزشک خود مشورت کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار