سرهنگ جلیلیان گفت: مجرمان با طراحی نرم افزارهایی به دنبال جلب نظر دانش آموزان هستند در حالی که بیشتر آنها بدافزارند و لذا کاربران باید برنامه‌های مورد نیاز خود را از سایت‌های معتبر تهیه کنند.
کد خبر: ۱۰۰۰۸۵۴
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۶ 12 October 2021

به گزارش «تابناک البرز» رئیس پلیس فتا استان البرز با بیان اینکه با بازگشایی مدارس، مجرمان سایبری نیز به جرایم مختلف دست زده‌اند گفت: این مجرمان با طراحی نرم افزارهایی به دنبال جلب نظر دانش آموزان هستند در حالی که بیشتر آنها بدافزارند و با نصب آنها، دسترسی تجهیزات هوشمند را در اختیار برنامه نویس آن نرم افزار قرار می‌دهیم.
سرهنگ جلیلیان توصیه کرد: کاربران باید برنامه‌های مورد نیاز خود را از سایت‌های معتبر تهیه کنند و به هیچ عنوان روی نام‌ها و لینک‌های بی نام و نشان کلیک نکنند چرا که آثار مخرب روی دستگاه آنها دارد و موجب سرقت اطلاعات آنها می‌شود.
رئیس پلیس فتا استان البرز با تاکید بر دریافت نرم افزارها از منابع معتبر و مشخص افزود: اخیرا مجرمان خود را به عنوان مدیر مدرسه معرفی و از دانش آموزان درخواست ارسال کدهای تایید ورود برنامه‌ها را دارند و لذا باید با افزایش سواد رسانه‌ای جلوی مشکلات این چنینی ایستاد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار