معاون فنی اداره کل محیط زیست استان البرز از انتقال ۳۰ میلیون متر مکعبی آب رودخانه کرج از تونل خبر داد و گفت: با توجه به اینکه تصفیه خانه آب تهران از آبان ۹۹ وارد مدار شده است انتقال آب از طریق تونل از رودخانه کرج درحال انجام است و فعلاً نزدیک به ۳۰ میلیون متر مکعب در سال از آب این رودخانه از طریق تونل به تهران انتقال می‌یابد.
کد خبر: ۱۰۰۲۴۹۲
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۶ 18 October 2021

۳۰ میلیون متر مکعب آب رودخانه از طریق تونل منتقل می‌شود

به گزارش «تابناک البرز» حمید رضا لشگری با اشاره به اینکه این میزان هنوز به ظرفیت مصوب انتقال که ۳۴۰ میلیون مترمکعب در سال است نرسیده، گفت: برای  انتقال این میزان آب از رودخانه ۶۴ میلیون مترمکعب حق آبه زیست محیطی تعیین شده است و بر اساس مطالعات این میزان باید حدودا ۳ برابر و به ۱۸۳ میلیون متر مکعب افزایش یابد.

وی افزود: قرار بود این مطالعه درجلسات مشترک بین سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت نیرو مطرح و تصمیمات جدیدی گرفته شود اما تا این لحظه هنوز چیزی به ما ابلاغ نشده است.

لشگری تصریح کرد: با توجه به شرایط رودخانه کرج به نظر می‌رسد که اگر بخشی از آب از طریق آبگیر بیلقان و بخشی از آب نیز از طریق تونل انتقال یابد خطر مشکلات زیست محیطی کاهش می‌یابد.

وی معتقد است انتقال آب به شکل تونلی تنها به دلیل آلودگی آب، منطقی به نظر نمی‌رسد  و اگر تنها دلیل انتقال تونلی، آلودگی آب بود به جای احداث تونل می‌توانستیم منابع آلاینده راکنترل کنیم، اما به نظر نمی‌رسد تنها دلیل آلودگی آب باشد.

لشگری با اشاره به اینکه باید معیشت مردم، مباحث اجتماعی و محیط زیستی برای انتقال آب در نظرگرفته شود، تصریح کرد: تلاش می‌کنیم تا آنچه برای حیات رودخانه و گونه‌های جانوری وگیاهی این رودخانه لازم است، اتفاق بیافتد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار