مدیرعامل جمعیت هلال احمر البرز اعلام کرد: تشدید آلودگی هوا در این استان ، امدادگران هلال احمر را به حالت آماده باش درآورده است.
کد خبر: ۱۰۰۸۳۹۴
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۹ 11 November 2021

به گزارش «تابناک البرز» محمد باقر خلفی اظهار داشت: بر اساس مصوبه کمیته اضطرار کاهش آلودگی هوای استان البرز مقرر شد ۲ تیم امدادی در راه های این استان مستقر شود.

وی اضافه کرد:  براین اساس اکنون  تیم های امدادی با ۲ دستگاه آمبولانس و تجهیزات کامل  در خط شمالی و جنوبی آزادراه کرج -قزوین  استقرار یافته اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر البرز گفت: همچنین داروخانه این جمعیت به منظور پیشگیری و جلوگیری از خطرات ناشی از آلودگی هوا داروهای مخصوص بیماران ریوی و حملات قلبی را تامین کرده است.

خلفی یادآور شد : علاوه بر این ایستگاه ها ی سیار ، هشت پایگاه امداد جاده ای و ۶ شعبه هلال احمر نیز به مسافران خدمات امدادی ارایه می کنند.

وی همچنین از مردم خواست در صورت هرگونه نیاز امدادی جاده ای باسامانه ۱۱۲ هلال احمر تماس حاصل کنند.

 مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز نیز صبح امروز اعلام کرد که کیفیت هوای کرج برای تمام گروه های حساس و غیر حساس جامعه ناسالم و در وضعیت قرمز قرار گرفته است.

فردین حکیمی افزود: بر اساس آخرین اعلام ایستگاه های سنجش آلودگی هوای استان، شاخص برخط کیفیت هوا (ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون) در شهرستان کرج در ایستگاه مترو کرج بر روی عدد ۱۶۱ و در ایستگاه فرهنگسرا بر روی عدد ۱۵۴ قرار دارد.

وی اظهار داشت: همچنین شاخص آلودگی در شهرستان اشتهارد نیز  عدد ۶۳ را نشان می دهد که بیانگر سالم بودن کیفیت هوا در این منطقه است.

وی به اقدامات در وضعیت قرمز اضطرار اشاره  کرد و گفت : مشارکت عمومی و خودداری از هرگونه فعالیت که منجر به افزایش آلودگی هوا شود، ضروری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار