امام جمعه کرج خطاب به استاندار جدید البرز گفت: یکی از مسائل مهم استانی مشکلات عدیده شهری است که شما در این زمینه تجربه دارید و می‌توانید فعال باشید و البته سعی کنید مدیران شهرداری تهران را به کار نگیرید و از مدیران استان که توانمند هستند استفاده کنید.
کد خبر: ۱۰۰۸۷۷۰
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۱ 13 November 2021

به گزارش «تابناک البرز» آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی در مراسم تودیع و معارفه استاندار البرز که در استانداری البرز برگزار شد، گفت: مردم در انتخابات ریاست جمهوری فصل جدیدی را در تاریخ تحولات سیاسی و فرهنگی کشور آن هم در مهمترین مقطع رقم زدند.

حسینی همدانی افزود: با این انتخابات دولتی سر کار آمد که شعارش تحول است. آقا فرموند راه ایجاد تحول تشکیل یک دولت معتقد به تحول و معتقد به عنصر تحول آفرین است که گفتمان رئیس جمهور محترم هم تحولی است و باید در ارکان مدیریت کشور هم این گفتمان ایجاد شود.

وی ادامه داد: در دولت تحولی توجه به مردم و خدمت به آنها مورد توجه قطعی است و چون در گام دوم انقلاب هستیم و انقلاب مسیر تکاملی را طی می‌کند باید این دولت سازی با سه شاخصه مومن، جوان و کاربلد طی شود تا بتواند دردهای مزمن جامعه را دوا کند.

حسینی همدانی خاطرنشان کرد: دولت تحول گرا باید بتواند قدرت نرم نظام و سرمایه اجتماعی را بالا ببرد، امید آفرینی کند و اعتماد جامعه را بالا ببرد که لازمه آن این است که همکاران این چنین دولتی همگی انقلابی و جهادی باشند. در چنین دولتی باید همه ارکان و اعضای آن به انقلاب اعتقاد داشته باشند وبا از خود گذشتگی در میدان حضور و اهل تلاش و خدمت باشند.

امام جمعه کرج تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرمودند اگر کسی در نظام جمهوری اسامی در مسئولیتی مشغول به کار است ولی آرمان‎‌های انقلاب را آنگونه که امام ترسیم کرده در دلش قبول نداشته باشد، اشغال آن پست بر او حرام می‌شود این مطلبی حساسی است.

وی در ادامه با تأکید بر لزوم نگاه فرصت محور به مسائل تصریح کرد: کسی که نگاه فرصت محور دارد به پدیده‌ها جور دیگری نگاه می‌کند، تهدیدها را کوچک می‌بیند، به جای ناامیدی با واقع بینی به حل مساله می‌پردازد و با امید به آینده مسیر را باز می کند.

نماینده ولی فقیه در استان البرز ادامه داد: مدیریت هوشمند از فرصت‌ها استفاده می‌کند و مجموعه خود را پیشرفت می‌دهد البته باید توان فرصت سازی و فرصت آفرینی هم داشته باشد. به هر ترتیب امروز فرصت برای خدمت به مردم و اعتماد آفرینی استثنایی است.از امروز سکان استانداری البرز در اختیار کسی قرار می‌گیرد که از قبل تحربه داشته است و امیدوارم در دوران مسئولیتی ایشان منشا برکات و آثار برای نظام اسلامی داشته باشند.

وی با بیان نکاتی خطاب به استاندار جدید البرز گفت: اولاً استان منابع انسانی توانمندی دارد که متاسفانه به خاطر سیاسی کاری به کار گرفته نشدند این مربوط به شخص خاص یا استاندار خاصی نیست. استان سال‌ها از سیاسی کاری رنج می‌برد مدیرانی که به کار گرفته شده‌اند دلبستگی نسبت به البرز و مسائل مشکلات نداشتند، امنیت مسئولیتی نبود و بسیار متزلزل بود کسی هم که کاری انجام داد در طول مدیریت کمتر به زیرساخت‌ها پرداخت و خیلی کارهای ساده و ویترینی برای ثبت در رزومه انجام دادند.

وی ادامه داد: ضعف نظارت بر عملکرد زیرمجموعه‌ها هم بسیار مشهود بود اگر بتوانید از ظرفیت‌ها استفاده کنید شکوفایی محقق می‌شود

حسینی همدانی گفت: یکی از مسائل مهم استانی مشکلات عدیده شهری است که شما در این زمینه تجربه دارید و می‌توانید فعال باشید البته سعی کنید مدیران شهرداری تهران را به کار نگیرید و از مدیران استان که توانمند هستند استفاده کنید.

وی ادامه داد: استان ظرفیت بالای علمی، صنعتی و کشاورزی برخوردار است؛ بخش کشاورزی بسیار مهم است و مورد غفلت قرار گرفته است. به خصوص در صنایع تبدیلی ضعف دارد  و اگر به کشاوزی رسیدگی شود برای کشور و منطقه آثار فراوانی خواهد داشت. از گردشگری هم نباید غافل بود. مساله آب، انتقال آب و حق آبه هم مهم است.

امام جمعه کرج ادامه داد: خدمت امانت است آن را غنیمت بشمارید و با استفاده از افراد متدین و پاکدست به مردم خدمت کنید و آبادانی به وجود آورید. از ملامت ملامت کنندگان ناراحت نباشد با برنامه و با توجه به اولویت‌ها امور مردم مستضعفین رسیدگی کنید که عمر مسئولیت بسیار کوتاه است. به زیرساخت‌ها بیشتر توجه کنید.

وی خاطرنشان کرد: به زودی یک عده مفسد رانت خوار و فاسد به شکلی نزدیک خواهند شد جلو این امور را بگیرید و به مفسدین فرصت ندهید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار