مدیر کتابخانه‌های عمومی ساوجبلاغ از اجرای برنامه‌های فرهنگی متنوع کتابخانه‌های عمومی در هفته کتاب سال ۱۴۰۰ خبر داد.
کد خبر: ۱۰۰۸۹۶۱
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۸ 14 November 2021

به گزارش «تابناک البرز» گلشن شیرمحمدی با اشاره به اقدامات، فعالیت‌ها و اهم برنامه‌های هفته کتاب سال ۱۴۰۰ با شعار «جای خالی را با کتاب خوب پر کنیم»، اظهار کرد: بیش از ۲۰ برنامه فرهنگی به مناسبت هفته کتاب در ساوجبلاغ اجرا می‌شود.

وی بیان کرد: تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل و شهدا، نشست‌های کتاب‌خوانی، جلسات قصه‌گویی مسابقات کتاب‌خوانی و فرهنگی، برپایی نمایشگاه کتاب اجرای طرح پویش ملی اهدای کتاب، اجرای طرح عضویت رایگان، دیدار با خانواده معظم شهدا، تجلیل از نویسندگان و دیدار با آنها، افتتاح بخش بازی ویژه اعضای کودک کتابخانه عمومی مهستان شهر جدید هشتگرد بخشی از برنامه‌های این نهاد در شهرستان ساوجبلاغ است.

مدیر کتابخانه‌های عمومی ساوجبلاغ تصریح کرد: طرح سراسری عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی به مناسبت فرارسیدن بیست و نهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران و روز بزرگداشت کتاب، کتاب‌خوانی و کتابدار، در روز دوشنبه ۲۴ آبان ماه در تمامی کتابخانه‌های عمومی شهرستان انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه کتابداران مجموعه کتابخانه‌های عمومی ساوجبلاغ در زمان شیوع بیماری کرونا فعالیت‌های ترویجی خود را متوقف نکردند، تصریح کرد: حضور در بستر فضای مجازی با ایجاد ده‌ها شبکه مجازی برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی به صورت زنده، تبلیغ و معرفی کتاب، نشست‌های مجازی کتاب‌خوانی، برگزاری مسابقات و فعالیت‌های فرهنگی و … از مهم‌ترین اقدامات کتابداران در این ایام بود که همچنان ادامه دارد.

شیرمحمدی بر برگزاری کیفی برنامه‌های فرهنگی هفته کتاب تأکید کرد و گفت: هفته کتاب و کتاب‌خوانی فرصت مناسبی برای ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی و آگاه‌سازی مردم از خدمات کتابخانه‌هاست، بنابراین ویژه‌برنامه‌های هفته کتاب ساوجبلاغ در کتابخانه‌های عمومی از ۲۴ آبان ماه جاری آغاز و تا یکم آذرماه ادامه دارد.

وی اضافه کرد: در این طرح علاقه‌مندان و دوستداران کتاب می‌توانند با مراجعه به سامانه یکپارچه مدیریت کتابخانه‌های عمومی به آدرس www.samanpl.ir و تکمیل فرم درخواست ثبت‌نام پس از تأیید کتابداران از این طرح بهره‌مند شوند.

شیرمحمدی با ابراز امیدواری نسبت به روند کاهشی مبتلایان به بیماری کرونا با اجرای واکسن کووید - ۱۹ در کشور متذکر شد: امیدواریم بار دیگر پویایی و نشاط گذشته در کتابخانه‌ها را با حضور دوستداران کتاب و کتاب‌خوانی شاهد باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار