رئیس اتاق اصناف استان البرز با اشاره به اینکه حدود ۳۰ درصد از نانوایان کرج تخلف می‌کنند، گفت: بنا به دستور دادستان مرکز استان البرز نانوایی‌هایی که اقدام به کم فروشی، گران فروشی و یا فروش اجباری نان کنجدی کنند مشمول سهمیه آرد دولتی نخواهند شد.
کد خبر: ۱۰۰۹۵۶۹
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۹ 16 November 2021

به گزارش «تابناک البرز» بهروز حصاری با توجه به اصلاح قیمت نان واحدهای نانوایی حق گران فروشی ندارند،گفت: طی هفته گذشته بازدید از ۱۴۰ واحد نانوایی در کرج انجام شود که ۳۱ مورد از نانوایی‌ها مرتکب تخلف شده بودند و ضمن تشکیل پرونده به تعزیرات حکومتی نیز معرفی شدند.

رییس اتاق اصناف البرز از تأکید دادستان مرکز استان البرز برای مقابله با تخلف در نانوایی‌ها خبر داد و یادآور شد: بنا به دستور مقام قضایی واحدهای متخلف بدون هیچ مماشاتی مشمول برخورد قاطع خواهند شد و در صورت احراز تخلف سهیمه آرد دولتی آن‌ها نیز قطع می‌شود.

حصاری با اشاره به اینکه طبق بازرسی‌های صورت گرفته می‌ـوان گفت تقریبا ۳۰ درصد از نانوایان دچار تخلف می‌شوند، اضافه کرد: از جمله این تخلف‌ها می‌توان به فروش اجباری انواع نان‌های کنجدی، کم فروشی، گران فروشی و... اشاره کرد.

این مقام مسوول با اشاره به اینکه موضوع گران فروشی باید آسیب شناسی شود، ادامه داد: سعی داریم با بررسی دقیق ابعاد موضوع و رسیدگی به تخلفات، ضمن شفاف سازی شرایط در راستای آسیب شناسی بحث تخلف در نانوایان اقدام کنیم.

وی یکی از دلایل گران فروشی در نانوایی‌ها را بالا رفتن دستمزد کارگر و یا اجاره واحد صنفی برشمرد و افزود: متاسفانه پس از اعلام قیمت‌های اصلاحی در نانوایی‌ها مالکان واحدهای صنفی اقدام به گران کردن ملک خود کردند؛ از طرفی دستمزد کارگران سالانه و طبق اعلام دولت با رشدو افزایش همراه است.

حصاری در ادامه از شهروندان درخواست کرد در صورت مشاهده و یا مواجهه با تخلف گزارش خود را از طریق تمای با شماره ۳۶۱۱۷ به اصناف ارسال کنند؛ این قبیل گزارشات مردمی در همان روز بررسی و نتیجه به سمع و نظر فرد شاکی خواهد رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار