مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز گفت: استقرار پدیده وارونگی و پایداری هوا در این استان سبب ماندگاری هوای ناسالم و قرار گرفتن در وضعیت قرمز شده است.
کد خبر: ۱۰۱۰۶۰۶
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۹ 21 November 2021

به گزارش «تابناک البرز» فردین حکیمی گفت: بر اساس اعلام ایستگاه‌های سنجش آلودگی این استان، شاخص بر خط کیفیت هوا (ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون) در شهرستان‌های این استان بالاتر از عدد ۱۵۰ است به طوری که در شهرستان‌های اشتهارد و کرج این مقیاس‌ها به ترتیب بر روی اعداد ۱۷۳ و ۱۶۵ قرار گرفته است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز به پیش بینی هواشناسی این استان  مبنی بر پایداری این وضعیت تا پایان روز دوشنبه اشاره کرد وافزود: پایداری وضعیت جوی و استقرار پدیده وارونگی هوا منجر به این وضعیت شده است.

حکیمی از جمله توصیه‌های عمومی که باید از طریق رسانه‌ها اطلاع رسانی شود را مشارکت عمومی و خودداری از هرگونه فعالیت که منجر به افزایش آلودگی هوا شود، دانست.

 مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز همچنین جلوگیری از روشن کردن آتش در معابر، سوزاندن لاستیک، عملیات قیرکاری، عمرانی و مانند آن، کاهش فعالیت‌های بدنی بیماران قلبی و ریوی و مبتلا به آسم، به خصوص در فضای باز، خودداری از خروج غیر ضروری از منزل و رعایت الگوی مصرف سوخت و دقت لازم در استفاده از وسایل حرارتی آبگرمکن، بخاری و تأسیسات گرمایشی به منظور جلوگیری از افزایش بی رویه درجه حرارت در فضا‌های مسکونی، تجاری و اداری دانست.

او همچنین به وظایف نهاد‌ها و سازمان‌های مربوطه در شرایط ناسالم ۲۰۰-۱۵۱ بر اساس مصوبه شورای عالی ترافیک شهر‌های کشور اشاره کرد و گفت: در اجرای این مصوبه بایستی پلیس راهنمایی و رانندگی و فرماندهی انتظامی از تردد تمام وسایل نقلیه موتوری دارای پلاک شخصی، عمومی و دولتی فاقد برچسب معاینه فنی معتبر با توقف و اعمال قانون جلوگیری کند.

 مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز افزود: همچنین شهرداری‌ها از انجام تمام فعالیت‌های عمرانی که موجب تشدید آلودگی هوا می‌شود؛ مانند ساخت و ساز‌های شهری، طرح های عمرانی شهرداری جلوگیری کنند.

حکیمی گفت: در شرایط اضطرار آلودگی هوا دستگاه‌های دیگری همچون مراکز بهداشت و درمان، اورژانس، دستگاه‌های اجرایی، سازمان حفاظت محیط زیست، صنعت و معدن و سازمان پخش فرآروده‌های نفتی و امثال آن دارای وظایفی  هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار