معاون فناوری پارک علم و فناوری استان البرز گفت: این پارک در قالب مرکز رشد ۵۰ کسب و کار را مورد حمایت قرار می دهد.
کد خبر: ۱۰۱۰۶۵۴
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۸ 21 November 2021

به گزارش «تابناک البرز» حسین بختیاری گفت: براین اساس کسب و کارهای  حوزه« فناوری اطلاعات»، «شیمی»، کسب وکارهای نو مانند «ایوتی » و  «هوشمند سازی» حمایت می شوند.

وی ادامه داد: پارک علم و فناوری نقش حمایت از استارتاپ ها و کسب و کارهای متوسط را جزو وظایف خود دارد که با ارایه خدمات آموزشی، توانمند سازی، فضای استقرار، استفاده از قوانین حمایتی ، تسهیلات و مواردی از  این دست در حال انجام وظیفه است.

بختیاری البرز را با توجه به مهاجرپذیر بودن و وجود قشرجوان  دارای ظرفیت های خوبی برای اشتغالزایی دانش بنیان و فناورانه در استان عنوان کرد و نقش کارآفرینی پارک را در این زمینه موثر دانست.

وی  یکی از نیازهای اصلی کسب وکارها را تامین مالی  برشمرد و گفت: یک استارتاپ به منابع مالی  اولیه و در سطح بعدی به سرمایه گذارخطرپذیر نیاز دارد؛ سپس نیازمند وام و عرضه اولیه در بورس است؛ چالش های کسب و کارهای نوپا زمانی سات که زمانی که هنوز مدل کسب وکاری آن ها انجام نشده نمی توانند به تامین مالی و تسهیلات بپردازند.

معاون فناوری پارک علم و فناوری البرز گفت:  ۹۳ درصد منابع صندوق نوآوری در این استان  مربوط به بخش خصوصی است .

 اکنون استان البرز با داشتن ۲۷۹ واحد، رتبه  چهارم کشور در تعداد شرکت‌های دانش بنیان دارد.

سال گذشته میزان درآمد حاصل از فروش  محصولات دانش بنیان در واحدهای پارک علم و فناوری البرز، مبلغی بیش از ۹۵۰ میلیارد تومان بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار