وزرای بهداشت و درمان و آموزش علوم پزشکی و جهاد کشاورزی صبح پنجشنبه پس از ورود به  استان البرز در موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی در حصارک کرج حضور یافتند.
کد خبر: ۱۰۱۱۵۹۹
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۸ 25 November 2021

به گزارش «تابناک البرز» بازدید از بخش های مختلف علمی ، تحقیقاتی و تولیدی  به ویژه بخش ساخت واکسن کرونا « رازی کووپارس » از جمله برنامه های سفر دکتر  بهرام عین اللهی وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی  و دکتر سیدجواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی به استان البرز است.

وزرای بهداشت و درمان و جهاد کشاورزی امروز برای بررسی مشکلات و نیازهای البرز در حوزه کاری خود به این استان سفر کرده اند.

موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی با نزدیک به یک قرن فعالیت در عرصه تحقیقات و ساخت واکسن های انسانی و دامی یکی از مهمترین مراکز علمی و تحقیقاتی جهان است .

دستیابی محققان این موسسه به ساخت واکسن کرونا از مهمترین و جدیدترین دستاوردهای موسسه رازی است که تاکنون نتایج خوب و رضایتبخشی داشته است.

 واکسن رازی  کووپارس طبق بررسی های علمی بالای ۹۰درصد ایمنی در برابر کرونا ایجاد می کند و تاکنون بیش از ۶۰ هزار نفر در کشور این واکسن را در قالب تست آزمایشی و عملیاتی دریافت کرده اند.

اکنون واکسن کرونا رازی در فهرست واکسن های تزریقی کشور قرار گرفته و قراراست بخشی از واکسن کرونا کشور توسط این موسسه تامین شود؛واکسن «رازی  کووپارس»  در سه دز شامل ۲ دز تزریقی و یک دز استنشاقی تهیه شده است.

سال ها پیش تولید واکسن فلج اطفال توسط این موسسه موجب شد تا این بیماری در ایران ریشه کن شود.

موسسه رازی در سال ۱۳۰۳ تاسیس شد و یکی از قدیمی‌ترین مؤسسه های فعال در زمینهٔ تولید واکسن کشور است؛ این مؤسسه سالانه بیش از سه و نیم میلیارد دز انواع فرآورده‌های بیولوژیک تولید می‌کند.

مؤسسه رازی دارای آزمایشگاه های  تشخیص و تحقیق با مرجعیت ملی یا جهانی شامل آزمایشگاه ملی تب برفکی،آزمایشگاه ملی تحقیقات پاستورلا، آزمایشگاه ملی تحقیقات تیلریوز،آزمایشگاه ملی سل دامی ، آزمایشگاه  ملی تحقیقات کنه،آزمایشگاه رفرانس جانوران سمی، آزمایشگاه رفرانس مایکو پلاسما ،آزمایشگاه رفرانس سموم جانوری،آزمایشگاه رفرانس آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان وآزمایشگاه رفرانس آبله دامی است.

به‌طور کلی تولیدات مؤسسه شامل واکسن‌های ویروسی و باکتریایی انسانی و دامی ،سرم‌های انسانی ، سرم های دام وطیور ،واکسن های طیور و آبزیان ،تشخیص بیماری‌ها و تحقیقات و نشریات علمی است.

همچنین از مهمترین فرآورده‌های مؤسسه می‌توان به سرم‌های دیفتری و کزاز،سرم‌های درمانی ضد زهر انواع عقرب و مار، انواع پادگن‌ها شامل: آنتی ژن رزبنگال، آنتی ژن رایت، آنتی ژن پولوروم انواع فرآورده‌های خونی دامپزشکی اشاره کرد.

این موسسه زیر مجموعه وزارت جهاد کشاورزی است که با وزارت بهداشت و درمان و سایر بخش ها همکاری تنگاتنگ علمی و تحقیقاتی  دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار