بهروز حصاری گفت: متاسفانه با توجه به نوسانات ارزی در بسیاری از فروشگاه ها به ویژه زنجیره ای افزایش قیمت اعمال می شود اما ملاک ما در بازرسی ها فاکتور خرید است.
کد خبر: ۱۰۱۲۴۸۰
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۶ 29 November 2021
به گزارش «تابناک البرز» رئیس اتاق اصناف البرز گفت: متاسفانه با توجه به نوسانات ارزی در بسیاری از فروشگاه ها به ویژه زنجیره ای افزایش قیمت اعمال می شود اما ملاک ما در بازرسی ها فاکتور خرید است و هر فروشنده ای باید بر اساس درصد سود مجاز تعریف شده اجازه فروش کالا دارد.
بهروز حصاری با اشاره به اینکه از نظر قانونی افزایش قیمت خارج از چارچوب مذکور تخلف محسوب می شود و از شهروندان البرز درخواست می کنم با شماره ۳۶۱۱۷ بازرسی اتاق اصناف تماس بگیرند، افزود: ۱۳۰ هزار واحد صنفی در البرز داریم و ممکن است درصد ناچیزی از آنها مرتکب تخلف شوند.
وی به رصد مستمر بازار اشاره کرد و اظهار داشت: فروشگاه های زنجیره ای و هایپرمارکت ها قیمت های ابلاغی را دریافت می کنند، تیم ویژه ای برای بررسی تخلفات احتمالی در ین مجموعه ها تشکیل و برخوردهایی هم صورت گرفته است، برخی از تخلفات احصا و به تعزیرات هم معرفی شده اند.
حصاری تصریح کرد: روال قانونی برخورد با کم فروشی هایپرمارکت ها بر اساس مواد ۵۷ الی ۶۰ نظام صنفی این است که بازرسین صمت و اتاق اصناف پس از احصا تخلف گزارشی تنظیم و به تعزیرات حکومتی ارجاع می دهند، پس از رسیدگی بر اساس تکرار تخلف جرائم سنگین تر اعمال می شود.
وی گفت: متاسفانه برخوردهای مذکور در نانوایی ها بازدارنده نیست در نتیجه با دستور دادستانی کرج تخلفات و تکرار آن قطع سهمیه آرد را به دنبال دارد، در زمینه قوت مردم با کسی تعارف نداریم، قیمت کارشناسی شده و هیچ نانوایی نمی تواند به هر بهانه ای از قانون سر باز بزند.
رئیس اتاق اصناف البرز در خاتمه خاطر نشان داشت: بارها تاکید کرده ایم که نان کنجدی دلبخواه مشتری است و نانوایان حق فروش اجباری آن را ندارند، در صورت مشاهده تخلفات مطابق قانون با کم فروشی و گرانفروشی در نانوایی های استان برخورد می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار