کد خبر: ۱۰۲۰۳۴۱
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۶ 04 January 2022
قطعی سامانه و سرگردانی بیمار با اجرای به گزارش «تابناک البرز» قریب به یک ماه است که موضوع نسخه های الکترونیکی بر سر زبان ها افتاده است و بیماران داروهای خود را با کارت ملی از داروخانه تهیه می کنند.
اگر شرایط مهیا باشد هم کار پزشک راحت می شود و هم کار بیمار به سرعت پیش می رود، صرفه جویی در زمان بیمار و پزشک و خوانا بودن نسخه دارو هم از مزایای این طرح است.
هر چند اجرای موفق این طرح مزایای بسیاری دارد اما فراهم شدن زیرساخت ها نیاز اساسی طرح نسخه الکترونیک خواهد بود چرا که بعضا سیستم با مشکل مواجه می شود.
از طرفی پزشکان نمی توانند چند ماهه برای بیمارشان دارو تجویز کنند و حتی دسترسی با سامانه برخی اوقات کار را به گره می اندازد و بیماران را سرگردان می کند.
بعضا سایت های بیمه به علت شلوغی با قطعی همراه می شوند، البته هماهنگی بین پزشک و داروخانه هم مسئله ای دیگری است که نباید از آن غفلت کرد.
بعضا کد دارو با کد سیستم همخوانی ندارد و بیماران ناچار می شوند چند بار به داروخانه مراجعه کنند، این هم موضوع دیگری است که گلایه شهروندان را به همراه داشته است. 
 اگر چه قرار است الکترونیکی شدن نسخه ها و دفترچه ها با هدف کاهش هزینه ها، حذف استفاده از کاغذ و خدمات رسانی بهتر اجرا شود اما کاش بستر مناسب سریعتر فراهم شود.
بدون شک با پای کار آمدن کامل سیستم درمانی و مسئولینی که می توانند در این زمینه کمک کنند می توان نتایج خوب الکترونیکی شدن نسخه ها را شاهد بود.
پیش از این احمدرضا پورتقی رئیس اداره ارتباط مردمی تامین اجتماعی البرز اعلام کرده بود، به واسطه نبود زیرساخت ۲۰ درصد امکان استفاده از نسخ کاغذی وجود دارد.
به گفته وی جلوگیری از قاچاق دارو، حفظ سوابق بیمار و تشخیص بیماری و رفع اشتباهات موجود در نسخه های کاغذی را از مزایای طرح مذکور است و باید مطب ها و کلینیک ها تجهیز شوند.
ستاره احمدی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار