مدیرکل هواشناسی البرز اعلام کرد که کولاک برف ،‌وزش باد، ‌یخبندان و رعدو برق برای ارتفاعات و جاده‌های کوهستانی این استان تا ۲ روز آینده پیش‌بینی می‌شود.
کد خبر: ۱۰۲۲۷۵۵
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۵ 16 January 2022

به گزارش «تابناک البرز» آرش بهاروند احمدی گفت: تحلیل آخرین الگوهای پیش‌یابی حاکی از فعالیت سامانه  سرد بارشی در منطقه البرز مرکزی است که به موجب آن در ارتفاعات و جاده‌های کوهستانی کولاک ساعتی برف، وزش باد، رعد و برق و سقوط بهمن دور از انتظار نیست.

این مسوول با اشاره به اینکه عصر امروز تا صبح سه شنبه هفته جاری کاهش محسوس دمای هوا خواهیم داشت، گفت: دمای هوای استان بین پنج تا ۱۰ درجه کاهش می‌یابد.

بهاروند احمدی افزود: بارش های پراکنده و ساعتی برف و باران در دشت مرکزی البرز خواهیم داشت و  در ارتفاعات و جاده های کوهستانی ، اختلال تردد به دلیل کولاک برف، یخبندان و لغزندگی سطح جاده، سقوط بهمن  و در معابر شهری و جاده ای لغزندگی و اختلال تردد پیش‌بینی می‌شود.

این مسوول به کوهنوردان توصیه کرد که از هر گونه صعود به ارتفاعات و قلل البرز مرکزی خوداری کنند و مسافران و رانندگان نیز وسایل ایمنی مانند زنجیر چرخ و وسایل گرمایشی حین گذر از ارتفاعات و جاده های کوهستانی به همراه داشته باشند.

همچنین ،‌ کشاورزان و بهره برداران مرتبط، با توجهبه کاهش محسوس دمای هوا طی مدت زمان یاد شده تمهیدات لازم را اتخاذ نمایند و  باتوجه به ماندگاری دمای کمینه صفر و زیر صفر درجه سانتیگراد پس از خروج سامانه، هرگونه عملیات بتن ریزی مطابق با آیین نامه بتن با مخاطره یخ زدگی همراه خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار