مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فردیس گفت: با تخریب تعدادی بنای غیرمجاز،۱۳۰ هزار متر مربع اراضی کشاورزی در این شهرستان آزادسازی شد.
کد خبر: ۱۰۲۳۰۹۹
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۱ 18 January 2022

به گزارش «تابناک البرز» علیرضا بدری گفت: ۱۳۰ هزار متر مربع اراضی کشاورزی غیرمجاز شهرستان فردیس با حکم قضایی و باهمکاری نیروی انتظامی و در اجرای تبصره ۲ بند ۱۰ قانون حفاظت از اراضی زراعی و باغی با حکم دادستان عمومی و انقلاب شهرستان و کلانتری ۱۵ مشکین دشت  این شهرستان تخریب شدند.

بر اساس قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی هرگونه ساخت و ساز در خارج از محدوده قانونی شهر‌ها و روستا‌ها بدون اخذ مجوز از کمیسیون تبصره یک ماده یک قانون مذکور ممنوع می‌باشد و با متخلفان برابر قانون برخورد خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فردیس گفت: به منظور اجرای قانون مذکور ساخت و ساز غیر مجاز در سطح این شهرستان شامل، ۸۰ مورد تفکیک و قطعه بندی غیر مجاز، دیوارکشی غیرمجاز به تعداد ۱۵۰ مورد به طول تقریبی ۲ هزارو۷۰۰ مترمربع، بنا و انباری پنج واحد به مساحت ۴۰۰ مترمربع، فونداسیون ۲ مورد به مساحت تقریبی ۱۶۰ متر مربع، محوطه سازی و ایجاد راه ۲۰ مورد به مساحت تقریبی چهار هزار متر مربع وآلاچیق و سکو سه مورد به مساحت تقریبی ۱۵۰ مترمربع تخریب و جمع آوری شد.

بدری از مردم خواست از خرید املاک فاقد مجوز خودداری کرده و قبل از انجام معامله از مراجع مربوطه از جمله جهاد کشاورزی فردیس استعلام نمایند تا مورد سوء استفاده افراد سودجو واقع نشوند.

به گفته  مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فردیس مردم برای حفظ و صیانت از اراضی زراعی و باغ‌ها هرگونه تبدیل و تغییر کاربری غیرمجاز را به سامانه ۱۳۱ گزارش کنند.

شهرستان فردیس حدود ۲ هزار هکتار زمین کشاورزی و باغی دارد.

مشکین دشت دارای ۸۰ هزار نفر جمعیت است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار