مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه ای معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: داشتن هوای پاک اصلی ترین حق شهروندان است که تحقق آن نیازمند همکاری همگانی می باشد.
کد خبر: ۱۰۲۴۱۷۱
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۳ 23 January 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی، مهندس حسن مهرعلی افزود: بی تردید راهکار اصلی برون رفت از چالش هوای ناسالم و کاهش تبعات سوء آن بر سلامت؛ قانون مداری و قانون محوری، اعمال مقررات و تغییر نگرش و نگاه سلامت محوری و علمی در تصمیم‌سازی ها می باشد و همچنین خود مراقبتی، حفاظت، همکاری، هماهنگی و مشارکت آحاد جامعه را نیز‌ می طلبد.
وی یادآورشد: رعایت و نهادینه شدن قانون هوای پاک و همچنین دستورالعمل های الحاقی از قبیل محدودیت ها و ممنوعیت های نوعی، زمانی و مکانی در شرایط اضطراری هوا الزامی و ضروری است.
مهرعلی ادامه داد: پیروی از یک روش تغذیه ای مناسب و اصولی و داشتن یک تغدیه سالم‌ مثل مصرف میوه جات، سبزیجات، شیر و غیره، استفاده از ماسک مناسب، عدم حضور غیر ضروری گروه های حساس از قبیل خانم های باردار، کودکان، سالمندان، بیماران قلبی عروقی و تنفسی، عدم ورزش سنگین در روزهای آلوده و مراجعه به مراکز درمانی در صورت مشاهده هر گونه درد قفسه سینه از جمله موارد مهم و ضروری برای خودمراقبتی و کاهش عوارض آلودگی هوا می باشند.
وی یادآور شد: در راستای کاهش آلودگی هوا نیازمند همکاری همگانی هستیم بنابراین همشهریان باید از تردد های تک سرنشین، روشن گذاشتن ماشین در مدت زمان طولانی و از فعالیت های دودزا و غبار ساز اجتناب کنند و حتی الامکان از وسایل حمل و نقل عمومی با رعایت حداکثری پروتکل های سلامت استفاده کنند.
گفتنی است که حذف مازوت در صنایع با توجه به تغییر آلاینده مسئول در روزهای ناسالم در ماه جاری الزامی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار