کد خبر: ۱۰۳۸۷۲۲
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۲ 11 April 2022

به گزارش «تابناک البرز» یک روانشناس و کارشناس ارشد روان‌سنجی در کرج عنوان کرد همه‌گیری کرونا و تعطیلی مدارس، دانش‌آموزان را منزوی کرده بود.

ویروس کرونا در این مدت با شیوع گسترده خود علاوه بر آمار مرگ و میری که برجای گذاشت آسیب های روحی بسیار شدیدی را هم به مردم جهان تحمیل کرد که این آسیب ها گریبان جوانان و نوجوانان را هم گرفت و مهم ترین عامل آن آموزش مجازی بود. قشر جوان و نوجوان که شامل دانش آموزان می شود به دلیل دوری از دوستان و همسالان خود خصوصا با تعطیلی مدارس منزوی شده و دیگر اشتیاقی برای تحصیل نداشتند. حال با حضوری شدن مدارس و دانشگاه‌ها این فرصت خوبی برای جبران خواهد بود. با وجود اینکه کرونا هنوز از بین نرفته و هر لحظه در کمین است مردم به گونه ای به شرایط قبل از کرونا بازگشتند و با حضوری شدن مدارس این موضوع علنی شد، طوری که از تزریق واکسن اجتناب کرده و در اماکن عمومی ماسک نمی‌زنند و دلخوش به این خیالند که کرونا از بین رفته است.

فروزنده پوریوسفی، روانشناس و کارشناس ارشد روان‌سنجی ضمن اشاره به بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها بیان کرد: «بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها تصمیمی بود که در جامعه مخالف و‌ موافقانی دارد که هم اکنون پس از تصویب این تصمیم عده ای از افراد جامعه با این موضوع مخالف هستند و دسته ای دیگر از آن استقبال می کنند.»

این روانشناس در ادامه اظهار کرد: «این باور که همه فکر می کنند کرونا از بین رفته صحیح نیست، بلکه این ویروس شدت اوج گیری قبلی خود را ندارد و همچنان همراه ماست. حال رعایت دستورالعمل ها با شرایط الان باید با شدت بیشتری رخ دهد زیرا پیک هفتم کرونا در کمین است.»

وی تصریح کرد:«ناگفته نماند که برخی دانش آموزان از این شرایط راضی هستند، علاوه بر فواید کلاس های حضوری از اینکه کنار دوستان و همسالان خود هستند لذت برده و با ایجاد رقابت بین یکدیگر سطح آموزشی خود را افزایش می دهند.»

پوریوسفی با اشاره به دغدغه و نگرانی های دانش آموزان، بیان کرد: «جدا از فواید کلاس های حضوری، معایبی هم وجود دارد که می توان به نگرانی و اضطراب که منشأ و دلیل اصلی آن حضوری بودن امتحانات نهایی است، اشاره کرد.»

وی تاکید کرد:«بسیاری هم امیدوار به موقتی بودن این وضعیت و در انتظار اوج گیری کرونا هستند با وجود اینکه تابه حال از اوج گیری این ویروس ترس داشتند، همه اینها از اضطراب و نگرانی های امتحانات حضوری نشأت می‌گیرد، خصوصا دانش آموزان مقطع دبیرستان که امتحانات نهایی دارند. با این شرایط انتظار می‌رود دبیران و کادر مدرسه دانش آموزان را درک کرده و شرایط را برای آنها تسهیل کنند تا در این فرصت باقی مانده به جمع بندی دروس برسند و نهایت استفاده را از آموزش حضوری ببرند.»

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار