مدیرعامل جمعیت هلال احمر البرز از نجات مرد ۴۰ ساله‌ای که ۲ روز در قعر دره‌ای در کنار تونل پنج جاده کرج - چالوس گرفتار شده بود، خبر داد.
کد خبر: ۱۰۴۱۸۵۷
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰ 28 April 2022

به گزارش «تابناک البرز» محمدباقر خلفی اظهار داشت: بنا بر اعلام مرکز کنترل عملیات هلال‌احمر استان البرز مبنی بر درخواست کمکی فردی ناشناس در دره‌ای کنار تونل پنج جاده کرج چالوس، بلافاصله تیم امداد کوهستان استان به محل حادثه اعزام شدند.

وی اضافه کرد: امدادگران بعد از رسیدن به محل، با فرد اطلاع دهنده که از نیروهای ارتش بود همراه شدند و با توجه به رصد منطقه و شرایط جوی برای دسترسی به مصدوم، عملیات فنی را آغاز و بعد از حدود یک ساعت و نیم عملیات جست‌وجو و نجات، مشخص شد مصدوم در قعر دره ای ۲۰۰ متری که به آبشاری با ارتفاع ۱۰۰ متر منتهی می‌شود گرفتار شده است.

خلفی گفت: امدادگران بعد از فرود به دره و ایجاد کارگاه فنی و انجام عملیات بالاکشی، فرد گرفتار را که ۴۸ ساعت در محل حادثه گرفتار شده بود از محل خارج کردند.

وی افزود: به دلیل برودت هوا و خیس شدن لباس فرد، نیروهای عملیاتی با انجام اقدامات امدادی مورد نیاز تلاش کردند تا از بروز هایپوترمی احتمالی فرد جلوگیری کنند.

وی بیان داشت: با همکاری تیم امداد کوهستان هلال احمر، تیم امداد جاده‌ای پایگاه کوشک بالا و با همکاری نماینده ارتش، مصدوم به همراه امدادگران از دره به مسیر پاکوب صعود کرده و بعد از حدود یک ساعت پیمایش به محل امن رسیدند و فرد گمشده که یک مرد ۴۰ ساله بود تحویل عوامل اورژانس شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار