مدیرکل استاندارد البرز از اجرای طرح کنترل و نظارت بر اماکن سیلندر پرکنی گاز مایع با هدف پیشگیری از حوادث احتمالی در سطح استان خبر داد. 
کد خبر: ۱۰۴۲۲۲۵
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۷ 30 April 2022

به گزارش «تابناک البرز» محمدحسین طاهری گفت: در اجرای این طرح تمام تاسیسات سیلندر پرکنی در سراسر استان مورد بازدید بازرسان اداره کل استاندارد قرار خواهند گرفت.

وی افزود: در جریان این بازرسی ها در صورت وجود هرگونه اشکال در مراحل سلیندر پرکنی از جمله ایراد های‌ احتمالی در شیر سیلندر ، ایمنی تاسیسات و سیستم آتش نشانی مورد ارزیابی و بررسی همه جانبه کارشناسان قرار می گیرد.

مدیرکل استاندارد البرز گفت: بازرسی دقیق از روند  نصب مخازن، ذخیره سازی ، لوله کشی و تجهیزات وابسته به تاسیسات گاز مایع و رعایت کامل محل نصب مخازن گاز طبق استاندارد ملی از جمله وظایف بازرسان در ایستگاه های کپسول پر کنی است.

طاهری افزود: بر اساس استاندارد ملی شماره ۸۴۱  و چک لیست مربوطه مسوولان اماکن سیلندر پرکنی گاز موظفند نسبت به تعمیر و بازسازی به موقع کلیه وسایل و تجهیزات این اماکن اقدام نمایند. 

وی تصریح کرد: در صورتی که در بازرسی ها سیلندر های دارای عیب و نقص و فاقد استاندارد مشاهده شود، بلافاصله این وسایل از رده خارج و امحا خواهد شد.

مدیرکل استاندارد البرز  اظهار داشت: در بازرسی های سال گذشته سه هزار و ۸۵۰  سیلند گاز مایع معیوب در سطح استان از چرخه مصرف خارج و سیلندرهای نو جایگزین شد.

وی ادامه داد: در این بازه زمانی همچنین ۱۸ هزارو ۴۰۰  شیر سیلندر گاز مایع معیوب امحا و سیلندر های گاز نو جایگزین شد.

کمیته ای متشکل ازاعضای منتخب اداره کل استاندارد البرز، شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مسوولیت نظارت بر عملیات بازسازی، نوسازی و جایگزینی شیر و سیلندرهای گاز مایع جایگاه های سیلندر پرکنی را عهده دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار