سرپرست مرکز رسیدگی به امور مساجد البرز گفت: نماز عید سعید فطر در مصلا‌های نماز جمعه به صورت گسترده و بعضی از مساجد استان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۰۴۲۴۶۷
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۳ 01 May 2022

به گزارش «تابناک البرز» حجت الاسلام والمسلمین ابوالفضل مرادی گفت: طبق فتوای رهبر معظم انقلاب، نماز عید سعید فطر به صورت جماعت با حضور نماینده، ولی فقیه در مصلای نماز جمعه کرج برگزار می‌شود.
او افزود: بر اساس نظر مقام معظم رهبری «نماز عیدسعید فطر در هنگام حضور امام معصوم (ع) واجب، اما در زمان غیبت امام عصر (عج) مستحب است.
مرادی گفت: در ادامه این فتوای رهبر معظم انقلاب که در پایگاه اطلاع رسانی معظم له منتشر شده و همچنین رساله آموزشی ایشان، آمده است «در زمان غیبت خواندن نماز عید فطر به جماعت در صورتی جایز است که، ولی فقیه یا ائمه جمعه منصوب از طرف او یا نمایندگان، ولی فقیه که از طرف او مجاز به خواندن نماز عید هستند، اقامه جماعت کنند و احتیاط واجب آن است که غیر آنان نماز را فرادا بخوانند و به قصد جماعت خواندنشان به قصد رجا، نه به قصد ورود اشکالی ندارد.»
او بیان داشت: از فتوای رهبر معظم انقلاب اینگونه به دست می‌آید که بهتر است نماز عیدسعید فطر به صورت جماعت و به امامت، ولی فقیه یا ائمه جمعه منصوب ایشان اقامه شود و دیگران نباید نماز عید را «به قصد استحباب» به جماعت بخوانند، بلکه می‌توانند به قصد رجا بخوانند.
او اظهار داشت: در برخی شرایط مصلحت است که فقط یک نماز عید در یک شهر برگزار شود و همه در همان نماز عید شرکت کنند.
استان البرز دارای ۱۵ مصلای نماز جمعه و حدود ۷۰۰ مسجد فعال شهری و روستایی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار