متخصص آسم، آلرژی و ایمونولوژی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: چاقی یکی از عوامل تشدید کننده آسم است و اگر فرد مبتلا تحرک نداشته باشد چاقی بیشتر و آسم تشدید می‌شود.
کد خبر: ۱۰۴۲۹۴۰
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۹ 05 May 2022

به گزارش «تابناک البرز» دکتر مرضیه توکل با بیان اینکه کودکان از گروه‌های سنی هستند که دچار آسم می‌شوند، گفت: آسم شایعترین علت بیماری‌های تنفسی در کودکان است و خود را با علائم مختلفی مثل سرماخوردگی متعدد مثلا دو یا سه بار در ماه، نفس نفس زدن، سرفه‌های شبانه یا صبحگاهی و سرفه در هوای سرد نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین عوامل ابتلا به آسم ژنتیک است، خاطرنشان کرد: در کودکان، سرفه کردن هنگام گریه، غذا خوردن و یا دویدن هم می‌تواند از علائم آسم باشد.

توکل با اشاره به اینکه شایعترین سن ابتلا به اسم بین پنج تا ۱۷ سالگی است، گفت: حیوان خانگی می‌تواند علائم آسم را تشدید کند.

وی تأکید کرد: افراد دچار آسم باید از خوردن فست فود، مواد افزودنی و رنگی، نوشابه، فلفل، ترشی و شوری پرهیز کنند. مصرف غذاهای معمولی در افراد مبتلا به آسم مشکلی ایجاد نمی‌کند مگر اینکه ثابت شود فرد به آن ماده غذایی آلرژی دارد.

این متخصص آسم با بیان اینکه گاهی برخی خانواده‌ها به فرد مبتلا به آسم اجازه تحرک نمی‌دهند، افزود: درست است که در هنگام ورزش علائم آسم در فرد مبتلا تشدید می‌شود اما راهکار این است که آسم درمان و کنترل شود تا بتواند مانند افراد عادی زندگی و فعالیت کند چون چاقی یکی از عوامل تشدید کننده آسم است و اگر فرد مبتلا تحرک نداشته باشد چاقی بیشتر و آسم تشدید می‌شود.

وی در پایان گفت: در مورد ورزش باید نکاتی رعایت شود؛ ورزش در هوای سرد و آلوده انجام نشود و ورزش‌های سخت و رقابتی باید در شرایطی که آسم کاملاً کنترل شده انجام شود. بیمار آسمی باید اسپری بزند چون اسپری درمان آسم است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار