همزمان با سراسر کشور دومین مرحله المپیاد علمی دانش آموزان در کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۴۳۷۸۶
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۵ 10 May 2022

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، مدیرکل آموزش و پرورش این استان در بازدید از تنها حوزه امتحانی این المپیاد در دبیرستان دوره دوم دخترانه فرزانگان یاسوج گفت: در مرحله آموزشگاهی و شهرستانیِ این المپیاد ۶۷۲ نفر شرکت کردند.

حسنعلی عزت خواه افزود: این آزمون هر سال با هدف ایجاد رقابت سالم بین دانش آموزان نخبه و تشویق آنان به تحقیق و شناسایی نخبگان رشته‌های مختلف علمی برای شرکت در المپیاد جهانی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در مرحله دوم المپیاد، ۸۹ دانش آموز دختر و پسر پایه‌های دهم و یازدهم در ۱۳ رشته به مدت ۷ روز با هم رقابت کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: منتخبان این مرحله، ضمن شرکت در دوره‌های تقویتی آموزشی به مرحله قطبی و در فصل تابستان برای کسب مدال و معرفی به مرحله جهانی، با هم رقابت می‌کنند.

رئیس اداره استعداد‌های درخشان آموزش و پرورش استان هم گفت: کلاس‌های تقویتی آموزشی این المپیاد با در اختیار قرار دادن منابع لازم و همکاری اساتید دانشگاه یاسوج به مدت ۱۴۰ ساعت برگزار می‌شود.

عبدالرحمان چمن آرا افزود: مدال‌آوران مرحله کشوری این المپیاد بدون شرکت در آزمون ورودی کنکور سراسری می‌توانند در رشته دلخواه خود در دانشگاه‌های کشور تحصیل کنند.

وی ادامه داد: از مجموعه ۸۹ دانش آموز راه یافته به مرحله دوم المپیاد علمی ۶۸ نفر در مدارس استعداد‌های درخشان استان مشغول به تحصیل هستند.

چمن آرا گفت: در سال تحصیلی گذشته زینب غفاری از دانش آموزان دبیرستان دخترانه فرزانگان یاسوج موفق به کسب مدال نقره این المپیاد در رشته جغرافیا شد.

رئیس اداره استعداد‌های درخشان آموزش و پرورش استان گفت: رشته‌های المپیاد علمی شامل فیزیک، سلول‌های بنیادین، شیمی، جغرافیا، علوم زمین، کامپیوتر، اقتصاد و مدیریت، تفکر و کارآفرینی، ریاضی، نجوم، زیست شناسی، علوم و فناوری نانو است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار