سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از حمایت دانشگاه از شرکت های دانش بنیان در راستای کارافرینی و ایجاد اشتغال خبر داد و گفت: استان کرمانشاه در امر واکسیناسیون جز ده استان برتر کشور است.
کد خبر: ۱۰۴۳۹۳۲
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۴ 10 May 2022

عقب ماندگی کرمانشاه در تزریق دوز سوم واکسن کرونا/رتبه سوم کشوری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در شاخص های فناوریبه گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه قباد محمدی در نشست خبری که با اصحاب رسانه برگزار شد، اظهار کرد: آمار مرگ و میر بر اثر کرونا در استان کمتر از میانگین کشوری است، در سرعت انجام واکسیناسیون فعالیت رسانه‌ها تاثیر گذار بوده است، در پیک امیکرون ثابت شد واکسیناسیون بین ۱۷ تا ۱۹ برابر مرگ و میر را کاهش می‌دهد و هزینه واکسیناسیون انجام شده در استان بیش از ۱ هزار میلیارد تومان بوده است، خوشبختانه به شکل رایگان انجام شد.

وی افزود: امید است امسال هم تمامی مردم حداقل یک دوز واکسن را دریافت کنند، خوشبختانه واکسن‌های ایرانی ایمنی خوبی ایجاد کرده و عوارض کمی هم دارند، انجام واکسیناسیون در کل جمعیت استان نوبت اول ۸۱/۱ درصد (رتبه چهارم کشوری) و در نوبت دوم ۷۲/۱ درصد را شامل می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: تزریق نوبت سوم واکسن باید حتما صورت گیرد، زیرا سطح ایمنی ناشی از واکسیناسیون با گذشت زمان کاهش می‌یابد و همکاران حتی حاضرند برای تزریق دوز سوم به درب منازل مراجعه کنند و ۴۵/۹ درصد جمعیت هدف نوبت سوم را تزریق کردند که میانگین کشوری از این رقم بیشتر است.

وی در راستای تحقق شعار سال گفت: در حال حاضر دانشگاه علوم پزشکی، ۱۴ شرکت دانش بنیان و ۶۹ واحد فناور دارد، در شاخص‌های فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه رتبه سوم کشور و در پژوهش رتبه ۸ کشور را داریم، از نظر تعداد دانشجویان خارجی ۶۰۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تحصیل می‌کنند که از این نظر در غرب کشور در رتبه نخست و در میان دانشگاه‌های کشور رتبه دوم را داریم.

قباد محمدی در اولین نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به سفر ریاست جمهوری به استان اظهار داشت: در کرمانشاه زیرساخت های بهداشت و درمان ، آموزش و تحقیقات و فناوری باید ارتقا یابد و در این راستا پیشنهاداتی ارائه شده و در سفر ریاست محترم جمهوری به استان مصوب خواهد شد که برای تکمیل پروژه ها و ارتقا زیرساخت ها در حوزه های مختلف بهداشتی درمانی و آموزشی به ۲۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی گفت: امیدواریم پروژه های نیمه کاره دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاهی از جمله این پروژه ها، دانشکده دندانپزشکی ، دانشکده پزشکی، بیمارستان های سرپل ذهاب ، ثلاث باباجانی و روانسر و بیمارستان ۱۲۰ تخت خوابی شیمی درمانی و رادیوتراپی با تخصیص این اعتبار تا پایان سال ۱۴۰۲ به اتمام برسد و بتوانیم خدمات بهداشتی درمانی بهتری به مردم استان و استان های همجوار ارائه دهیم.


سرپرست دانشگاه علوم پزشکی افزود: در صورت تخصیص این اعتبار تمامی این پروژه های نیمه کاره که شامل پروژه های بیمارستانی، دانشکده پزشکی و دندانپزشکی و مراکز بهداشتی و درمانی شهری و روستایی است، تا پایان سال آینده تکمیل می شود.

محمدی با اشاره به نقش رسانه ها و مطبوعات در مهار بحران کرونا تصریح کرد: این نقش بسیار پر رنگ بود و با آگاهی بخشی به مردم و هشدار به آنها در راستای رعایت جدی پروتکل ها ،همراهی و همکاری بسیار خوبی با دانشگاه علوم پزشکی در مدیریت این بحران داشتند.

وی با تاکید بر اینکه خوشبختانه با کمک و همراهی رسانه ها در اطلاع رسانی و با آموزش های لازم به مردم در استان در مدیریت کرونا با مشکل جدی مواجه نشدیم، عنوان کرد: در حال حاضر موارد بستری مبتلا به کرونا در استان به کمترین تعداد موارد بستری در دو سال گذشته رسیده است و در هفته های اخیر تعداد موارد مرگ و میر نیز به صورت چشمگیری کاهش یافته و در اکثر روزها موردی از فوت در اثر ابتلای قطعی به کرونا در استان ثبت نشده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی عنوان کرد: کرونا هنوز تمام نشده است و درخواست ما از مطبوعات و رسانه ها این است که همچنان همکاری لازم را با دانشگاه علوم پزشکی داشته باشند و آنها را به تکمیل واکسیناسیون و انجام واکسیناسیون در گروه سنی ۵ تا ۱۲ سال ترغیب نمایند و با آگاهی بخشی به مردم باعث کنترل بحران کرونا در استان گردند.

محمدی با اشاره به اینکه هم اکنون واکسیناسیون مهمترین مسئله در کنترل بیماری کرونا می باشد‌، افزود: خوشبختانه استان کرمانشاه در امر واکسیناسیون کرونا جز ده استان اول کشور است و بر این اساس تبلیغات و اطلاع رسانی صحیح در خصوص تکمیل واکسیناسیون کرونا به ویژه در کودکان ۵ تا ۱۲ سال در راستای مهار بیماری منحوس کرونا بسیار حائز اهمیت است.

این مسئول بیان کرد: واکسن ایرانی برای پیشگیری از کرونا ، بسیار کارساز بوده و قابل تایید است و اثر بخشی و ایمنی لازم را ایجاد می کند.

محمدی گفت: با توجه به شعار امسال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین ، دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گام های بسیار خوبی در
راستای کارآفرینی و ایجاد اشتغال برداشته و بیشترین شرکت های فناوری و دانش بنیان را در استان دارد، در حال حاضر ۶۹ شرکت فناور در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه فعالیت می کنند و ۱۴ شرکت دانش بنیان در دانشگاه داریم و برای تداوم فعالیت و افزایش تولید نهایت همکاری و حمایت را از این شرکت ها خواهیم داشت.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار