تابناک- معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور راهکارهای تأمین ماشین آلات حمل پسماند را تشریح کرد.
کد خبر: ۱۰۴۴۰۵۶
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۱ 11 May 2022

دهیاری ها برای تأمین و نوسازی ماشین آلات حمل پسماند چه راهکارهایی دارند؟

در مصاحبه اختصاصی با تابناک؛ دکتر علی قربانی معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور راهکارهای تأمین ماشین آلات حمل پسماند را تشریح کرد.
وی در این باره گفت: از آنجایی که جمع آوری پسماند از وظایف ذاتی دهیاری ها می باشد و یکی از اصلی ترین دغدغه های وزارت کشور نیز می باشد باتوجه به اینکه قیمت ماشین آلات افزایش چشمگیری داشته و سازمان شهرداری ها و دهیاری ها تعداد محدودی را می تواند از محل اعتبارات ماده ۵۸ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت ۲ تامین کند که سهم هر استان را خواهیم داد که بر اساس شاخص هایی من جمله برخی دهیاری هایی که جمعیت بالاتری دارند و دهیاری هایی که ماشین آلات دریافت نکرده اند در اولویت هستند منتهی این اقدام مشکلات بخش معدودی از دهیاری ها را رفع خواهد کرد.
دکتر قربانی در ادامه تأکید کرد: برای دهیاری هایی که ماشین آلات حمل پسماند ندارند روش ها و راهکارهای دیگری نیز قرار داده ایم تا دهیاری ها نگران نباشند و بتوانند از شیوه های مختلف تأمین ماشین آلات استفاده کنند.
وی ادامه داد: به دهیاری های متقاضی وام های کم بهره پرداخت خواهیم کرد و طبق تفاهمنامه ای که با بانک ملی و پست بانک منعقد کرده ایم اعتباراتی را به این دهیاری ها خواهیم داد که بتوانند خودشان ماشین آلات بخرند و برای اولین بار امسال از محل ماده ۴۲ قانون مالیات بر ارزش افزوده ی جدیدی که از ۱۳ دی ماه سال ۱۴۰۰ اجرایی شده مبلغی را برای اهرمی کردن اعتبارات در نظر گرفتیم یعنی مثلا ما سود تسهیلات دهیاری های متقاضی خرید ماشین آلات و اجرای طرح های درآمدزا را پرداخت می کنیم تا از این طریق به آن ها یارانه سود تسهیلات پرداخت کرده باشیم.
معاون امور دهیاری ها سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور ادامه داد: در روش دیگری نیز چنانچه دهیاری ها ۳۳ درصد هزینه خرید را تأمین کرده و استانداری ها نیز از محل اعتبارات استانی در ۳۳ درصد هزینه خرید مشارکت کنند، ما نیز حدود ۳۳ درصد باقی مانده را پرداخت خواهیم کرد.
دکتر علی قربانی خاطر نشان کرد: چنانچه دهیاری هایی در گذشته ماشین آلاتی دریافت کرده باشند که فرسوده شده و از تاریخ خریدی که وزارت کشور اعلام کرده است نیز گذشته باشد دهیاری ها می توانند پس از انجام روال قانونی این ماشین آلات را به مزایده گذاشته و پس از فروش آن مثلا یکصد میلیون تومان آن را تأمین کنند، ما نیز مبلغ یکصد میلیون تومان را از محل اعتبارات ماده ۵۸ برای این دهیاری ها تأمین می کنیم تا ماشین آلات خود را بتوانند نوسازی کنند.
دکتر قربانی در پایان تصریح کرد: دهیاری ها می توانند از این چند روش در تأمین ماشین آلات دهیاری خود استفاده کرده و بهره ببرند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار