سیزده سال پیش بود که استان کردستان میزبان قدوم پر خیر و برکت پیشوای مسلمین جهان رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای بود.
کد خبر: ۱۰۴۴۱۸۵
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۴ 11 May 2022
به گزارش تابناک کردستان، تاریخ استان کردستان میزبانی پرشور شهروندانش را از رهبرشان از یاد نخواهد برد، روزی که خیابان‌های سنندج جای سوزن انداختن نبود و مردمانی که پس از نزدیک به سه دهه از رویت سیمای نورانی رهبر و پیشوایشان سیراب شدند.
کردستانی‌ها که به واسطه شرارت‌هایی که در روز‌های آغازین انقلاب از سوی گروهک‌های تروریستی واقع شده بود و تنگ نظری‌هایی که در بین معدودی از سیاستمداران وجود داشت شرایط خاصی را سپری کرده بودند با سفر رهبر انقلاب شاهد آغاز دوران جدیدی از حیات خویش بودند، جمله تاریخی ایشان که کردستان را استانی «فرهنگی» خطاب کردند خط بطلانی بود بر دیدگاه‌هایی که خواهان امنیتی شدن فضای این استان بودند و تیر خلاصی بر پیکره خناسانی که در پی تفرقه افکنی و سواستفاده از تفاوت‌های قومی_مذهبی این خطه با سایر نقاط کشور بودند.
دستور رهبر معظم انقلاب به عنوان فقیهی عالیقدر و مرجع تقلید مبنی بر لزوم پخش اذان اهل سنت از تریبون رسمی صدا و سیما، پرهیز از توهین به مقدسات یکدیگر و توصیه‌های ایشان بر برادری و برابری نوید بخش وحدت و زمینه ساز توسعه و آبادانی کردستان بود.
تسلط بی نظیر ایشان بر ظرفیت‌های مختلف، شناخت دقیق از مفاخر و شخصیت‌ها و آگاهی ایشان بر وضعیت جغرافیایی و محیط زیستی استان نشان از توجه خاص معظم له به این ناحیه بود که خط بطلانی بود بر تصوراتی که بر بی توجهی مقامات عالیرتبه کشوری به استان کردستان اصرار داشتند.
بازدید از شهرستان‌های مختلف استان، حضور در مناطق محروم، دیدار با اقشار مختلف مردم، نشستن پای صحبت‌های نخبگان و دانشگاهیان و متخصصان و توصیه به مقامات عالی کشوری و استانی برای توجه به خواست‌های آن‌ها بذر امیدی بود در دل آنها.
دعوت از اعضای هیات دولت وقت، تشکیل جلسه و تصویب طرح‌های متعدد عمرانی، فرهنگی، ورزشی موجب بروز تحولی چشمگیر در استان بود که در حال حاضر آثار آن به وضوح در زندگی مردمان این خطه قابل مشاهده است.
برکات سفر پر خیر و برکت اردیبهشت هشتاد و هشت فراوانتر از آن است که در این نوشتار محدود بگنجد، مردمان این دیار الی الابد هشت روزی را که سعادت میزبانی از رهبرشان را داشتند از یاد نخواهند برد و چشم انتظار روزی هستند که توفیق زیارت دوباره و تجدید بیعت با آن وجود نورانی را داشته باشند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار