تابناک-معاون وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه در سال تحصیلی جدید انحصار تدریس زبان انگلیسی در مدارس شکسته می‌شود گفت: در برخی مدارس در تمامی استان‌ها از سال جدید زبان آلمانی به جای زبان انگلیسی تدریس خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۴۴۲۳۲
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۰ 12 May 2022

به گزارش تابناک هرمزگان احمد محمودزاده شامگاه چهارشنبه در نشست با اصحاب رسانه استان هرمزگان اظهار داشت: استاندار هرمزگان در امر آموزش و پرورش این استان تلاش‌های بسیار زیادی کرده و نوآوری‌های خاصی به خرج داده که از همین رو وزیر آموزش و پرورش از وی با اهدای لوح، تقدیر کرد. 

 

وی افزود: استاندار این استان تلاش زیادی در جهت کیفیت بخشی به آموزش دارد و همچنین در مباحث احداث هنرستان جوار صنایع نیز تلاش‌هایی دارد که قابل تقدیر است. 

 

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت­‌های مردمی گفت: یک تفاهم‌نامه وزیر آموزش و پرورش با سعید محمد در حوزه مناطق آزاد منعقد کرده که بر این مبنا پوشش تحصیلی در این مناطق با احداث مدارس و هنرستان‌های مرتبط با ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های آن منطقه به 100 درصد خواهد رسید. 

 

وی تصریح کرد: در حوزه مدارس غیردولتی ما سیاستی را دنبال می‌کنیم مبنی بر اینکه به افراد واجد شرایط و صلاحیت حرفه‌ای که علاوه بر توان مدیریتی، امکانات، فضای آموزشی مناسب، نیروی انسانی مجرب و تجهیزات داشته باشند مجوز تاسیس بدهیم و مدارس غیر استاندارد را با همین مبنا از چرخه خارج کنیم. 

 

محمودزاده گفت: بازنشستگان آموزش و پرورش در اولویت این طرح هستند و می‌توانند با تشکیل تعاونی در احداث و تاسیس مدارس غیردولتی اقدام کنند از سوی دیگر ما روند اعطای مجوز را نیز تسهیل کرده‌ایم و در نهایت در دو بازه زمانی 10 روزه این مجوز صادر می‌شود. 

 

وی ادامه داد: انحصار زبان در مدارس شکسته می‌شود و از سال جدید در هر استان در چند مدرسه به جای زبان انگلیسی، زبان آلمانی تدریس می‌شود تا از این طریق منویات مقام معظم رهبری در مورد شکستن انحصار زبان انگلیسی در مدارس عملی شود. 

 

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت­‌های مردمی گفت: برای اولیا دانش‌آموزان تسهیلاتی با همکاری بانک قرض‌الحسنه مهر در نظر گرفته‌ایم که میزان آن 30 میلیون تومان و برای همکاران فرهنگی نیز این رقم 50 میلیون تومان است. 

 

وی ادامه داد: سیاست ما اجرای طرح تحول بنیادین در مدارس است، هیچ مدرسه دولتی و غیردولتی سند 2030 را اجرایی نمی‌کند کسانی که اصرار به اجرا دارند باید کنار بروند. 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار