برخی از شهروندان اجازه انتقال سگ‌های ولگرد خطرناک به مراکز نگهداری را نمی‌دهند.
کد خبر: ۱۰۴۴۵۳۵
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۴ 14 May 2022

به گزارش «تابناک البرز» رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج گفت: برای ساماندهی سگ‌های بلاصاحب باهدف جمع‌آوری و کنترل آن ها و پیشگیری از بیماری و همچنین ایجاد امنیت روانی و فراهم‌سازی محیطی امن در سطح شهر دو مرکز در کرج فعالیت دارند که در هر مرکز ۵٠٠ سگ نگه داری می شود.

او می گوید: در این دو مرکز اگر سگ های ولگرد نیاز به عقیم سازی داشته باشد عقیم می شوند و اگر نیاز به مداوا داشته باشد درمان می‌شوند.

به گفته رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج به‌طورقطع وجود سگ‌های بدون صاحب علاوه بر تهدیدات اجتماعی، ازنظر بهداشتی نیز مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد می‌کند به همین دلیل یکی از دغدغه‌های اصلی مدیران شهرستان جمع‌آوری و انتقال سگ‌ها به مراکز مجاز است.

خسروی گفت: علت عمده حضور سگ‌های ولگرد در سطح شهر وجود پسماند غذایی است كه توسط شهروندان در جاهای نامناسبی رها مي شود و حيوان گرسنه برای زنده ماندن و به‌ منظور تأمین غذا به داخل شهر هجوم آورده و عدم رعايت مسائل مربوط به پسماند غذایی زمینه را برای حضور سگ‌های ولگرد فراهم کرده است.

او می گوید: برخی از شهروندان به واسطه حس حیوان دوستی، تا خودروی حمل سگ‌های بلاصاحب را می بینند دورش جمع می‌شوند و اجازه نمی دهند همکاران ما عملیات زنده گیری و انتقال سگ‌ها را انجام دهند.

به گفته رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج شهروندان در صورت مشاهده سگ های بلاصاحب در محله خود با ۱۳۷ تماس بگیرند تا اکیپ های زنده گیری سازمان بتوانند با مراجعه به مکان عنوان شده حیوانات را زنده گیری و پس از عقیم سازی به پناهگاه‌ های شهر منتقل کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار