کارخانه ای غیر فعال در ماهدشت بدون داشتن مجوز‌های قانونی به تولید محصولاتی غیر مجاز همچون چاشنی‌های غذائی دست زد که با ورود دستگاه‌های تعزیراتی این واحد صنفی پلمپ شد.
کد خبر: ۱۰۴۴۸۲۳
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۷ 15 May 2022

به گزارش «تابناک البرز» قاضی ویژه تعزیرات حکومتی استان با اسناد به نظر کارشناسان معاونت غذا و داروی استان مبنی بر این که این واحد صنفی بدون داشتن مجوز مورد نیاز از این معاونت اقدام به تولید نموده است در این خصوص گفت: متخلفین در این واحد صنفی که در حال حاضر به دلیل مشکلات داخلی از چرخه تولید قانونی خارج شده است اقدام به تولید مواد غذائی به صورت غیر مجاز و در شرایط غیر بهداشتی همچون انواع چاشنی‌ها مانند سماق، نمک و ادویه جات نموده اند و لذا با توجه به نظر کارشناسان معاونت غذا و دارو مبنی بر این که محصولات تولیدی را با برچسب‌های با تاریخ غیر واقعی و عدم داشتن تائیدیه روانه بازار مصرف نموده اند در واقع دست به تقلب زده اند.

حجت اله خاندان پور افزود: به موجب این جرم محل مورد نظر پلمپ شد و مراتب جهت رسیدگی مراجع ذیربط به دستگاه غذائی استان ارجاع داده شد.
قاضی ویژه تعزیرات حکومتی در خصوص محصولات توزیع شده در سطح بازار نیز اضافه کرد: ضمن اطلاع مسئولین بهداشت محیط مرکز بهداشت غرب کرج این محصولات چنانچه در فروشگاه‌ها و محل‌های عرضه موجود باشند توسط بازرسان و کارشناسان بهداشت شناسائی و جهت جلوگیری از تهدید سلامت و امنیت غذائی شهروندان جمع آوری آن‌ها صورت خواهد گرفت.
او همچنین افزود:  متخلفین در کنار تولید مواد غذائی غیر مجاز اقدام به تولید مشروبات الکلی دستساز هم نموده اند که این تخلف نیز در پرونده آن‌ها ثبت و به این موضوع نیز رسیدگی خواهد شد.
خاندان پور همچنین افزود: دستگاه تعزیرات حکومتی استان در خصوص تخلفات صورت گرفته هیچ گونه اغماض نخواهد داشت و با متخلفین به شدت برخورد خواهد شد.

شهروندان و مصرف کنندگان در صورت مشاهده تخلف موارد را به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۰۰۱۳۵ و یا تلفن‌های گویای ۱۳۵ و ۱۲۴ تعزیرات حکومتی گزارش نمایند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار