فرمانده انتظامی البرز از کشف پرونده کلاهبرداری خرید احشام از طریق سایت دیواربه مبلغ ۲۴ میلیارد ریال، با اقدام کارشناسان پلیس فتا شهرستان اشتهارد خبر داد.
کد خبر: ۱۰۴۴۹۹۹
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۷ 16 May 2022

به گزارش «تابناک البرز» سردار عباسعلی محمدیان گفت: در پی وصول یک فقره پرونده کلاهبرداری از طریق سایت‌های خرید و فروش لوازم دست دوم به پلیس فتا اشتهارد، بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی های ماموران مشخص شد، متهم از طریق سایت دیوار اقدام به خرید احشام و سپس اقدام به پرداخت مبلغ احشام با چک های جعلی و سرقتی می کرد.

فرمانده انتظامی استان البرز اظهار کرد: شاکیان پس از تحویل احشام و دریافت چک های سرقتی دیگر دسترسی به متهم نداشته و با توجه به اینکه دسترسی به متهم غیر ممکن بوده، به ناچار پس از تماس های مکرر با خریدار و عدم پاسخگویی او، از طریق مراجع قضائی اقدام به طرح شکایت کرده بودند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: با اقدام سریع و به موقع کارشناسان پلیس فتا، متهم در استان قزوین شناسایی و با اخذ دستور نیابت قضائی دستگیر و در تحقیقات تکمیلی به کلاهبرداری از طریق سایت دیوار در استان های قزوین، البرز و تهران به مبلغ ۲۴ میلیارد ریال و به تعداد ۸۰۰ راس گوسفند تا کنون اعتراف کرده است که تحقیقات کماکان در این زمینه ادامه دارد.

سردار محمدیان در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به حضور کلاهبرداران در فضای مجازی، شهروندان دقت کافی را در انجام معاملات اینترنتی داشته باشند و سعی کنند حتی‌المقدور خریدهای با مبالغ بالا را بصورت حضوری انجام دهند و قبل از اطمینان از صحت معاملات، از واریز بیعانه و یا پرداخت کالا خودداری کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار