رئیس جهاد دانشگاهی ایلام؛
رئیس جهاد دانشگاهی ایلام گفت: جهاد دانشگاهی در زمینه کشت فن آورانه تولیدات گیاهان دارویی نسبت به ایجاد یک اکوسیستم گیاهان دارویی شهرستان دهلران منطقه ابوغویردر بخش دشت عباس اقدام کرده است.
کد خبر: ۱۰۴۵۰۲۲
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۴ 16 May 2022

به گزارش تابناک ایلام؛ سید غلامرضا حسینی در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: گونه های چای ترش، حنا، کینوا ، کاملینا، مرزی خوزستانی و سایر گونه های سازگار با منطقه که ارزش افزوده و اقتصادی بیشتری برخوردارند از جمله گیاهان دارویی هستند که کشت شده اند. 

وی به مقاوم بودن و کمی مصرف آب این گیاهان دارویی اشاره کرد ؛ گفت :این مجموعه به دنبال این است علاوه بر کاشت و شناسایی گونه ها، در زمینه تغییر الگوی کاشت در منطقه و فرآوری و صادرات نیز وارد عمل شود.

حسینی تصریح کرد : برای زیرساخت های این کار از جمله ساختمان اداری، حفر چاه، تامین سیستم های آبیاری، برق رسانی، تسطیح ، اصلاح خاک و تحقیقات زیرساختی بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی از توسعه این طرح خبر داد و اضافه کرد: امیدواریم با حمایت مسوولان منطقه فضای اشتغالزایی و فن آورانه برای فارغ التحصیلان فراهم شود تا در زمینه توسعه کشت گیاهان دارویی وارد عمل و محصولات آنها وارد بازار شود.

رئیس جهاد دانشگاهی ایلام گفت: برداشت محصولات کاملینا، کینوا و چای ترش و مرزی خوزستانی در منطقه انجام و کیفیت محصولات مطلوب بوده است و بویژه در زمینه چای ترش از کیفیت بالاتری برخوردار می باشد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار