مدیرکل استاندارد استان زنجان گفت: تعداد ۷۲ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری و تشویقی طی سال گذشته با هدف حمایت از محصولات تولیدی در استان صادر شد.
کد خبر: ۱۰۴۵۰۴۹
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۸ 16 May 2022

داریوش اشکانی پور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در راستای استانداردسازی محصولات تولیدی استان و حمایت از صنایع کوچک و بزرگ، طی سال گذشته، ۶۸ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری و چهار فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد تشویقی در حوزه صنایع غذایی، مصالح ساختمانی و شیمیایی صادر شد.

وی اضافه کرد: صدور پروانه کاربرد علامت استاندارد از جمله تکالیف قانونی برای حصول اطمینان از رعایت الزامات استاندارد، استمرار کنترل کیفیت محصولات در واحدهای تولیدی تحت پوشش استان و ترغیب این واحدها به ارتقای کیفیت محصولات تولید شده بر اساس معیارهای سازمان ملی استاندارد است.

این مسوول یادآورشد: طی این مدت ۳۴۹ مورد تمدید و تجدید پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری و تشویقی نیز در حوزه های مختلف صنایع استان انجام شده است.

مدیرکل استاندارد استان زنجان خاطرنشان کرد: شهروندان برای اطلاع از اصالت و اعتبار محصولات دارای نشان استاندارد درج شده بر روی محصول به هنگام خرید، کد ۱۰ رقمی ذیل علامت استاندارد روی محصول را به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ ارسال کنند تا از اصالت کالا اطمینان حاصل کنند.
وی اظهار داشت: تولید ملی در واقع به عنوان یک راه اصلی برای عبور از سختی‌ها و دشواری‌های اقتصادی کشور است که مهمترین مسائل مهم در اقتصاد کشور، بوسیله تولید و با رواج و رونق تولید ملی و داخلی، حل و فصل خواهد شد.

اشکانی پور، با ابراز اینکه، تولید، افزایش رشد اقتصادی را بدنبال دارد و منجر به اشتغال زایی شده و تورم را کاهش خواهد داد خاطرنشان کرد: این امر به افزایش درآمد سرانه و رفاه عمومی منجر خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار