وزیر آموزش‌ و پرورش گفت: برخی مدارس فرسوده اسلامشهر به مدارس خطرآفرین تبدیل شده و تکمیل خوابگاه دانش‌آموزی رشته تربیت بدنی، هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و تکمیل مدرسه استثنایی با ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی در دستورکار قرار گرفته است.
کد خبر: ۱۰۴۵۱۲۲
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۶ 16 May 2022

به گزارش تابناک تهران، یوسف نوری ظهر امروز در نشست با مسئولان و مدیران آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر اظهار داشت: نگارش نهایی سند تحول آموزشی کشور باید با همگرایی و به صورت برون سازمانی انجام شود.

وی با اشاره به تکمیل مدارس دبیرستان اسلامشهر تا مهرماه امسال افزود: تجهیزات پژوهش‌سرای اسلامشهر بر عهده سازمان نوسازی است که پس از جانمایی و شناسایی پژوهش‌سرا در سریع‌ترین زمان تجهیز خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه گفت: مشکلات حقوقی و قضایی قلع و قمع مدارس اسلامشهر با پیگیری وزارتخانه از طریق دستگاه قضایی بازنگری و با جدیت دنبال می‌شود.

نوری با بیان اینکه کمبود هنرستان فنی و حرفه‌ای در احمدآباد مستوفی اسلامشهر باید با اختصاص زمین و حضور خیرین برطرف شود گفت: باید از ظرفیت واحدهای تولیدی و کارخانجات مستقر در اسلامشهر در ساخت مدارس استفاده شود که این شهرستان در حوزه تولیدات و صنعت جایگاه خوبی دارد.

وی تصریح کرد: طبق ماده 172 برای بخشودگی و کاهش مالیات واحدهای تولیدی در امر مدرسه سازی اقدامات خوبی انجام گرفته است که با کسر مالیات واحدهای تولیدی در بحث مدرسه‌سازی می‌توان قدم‌های خوبی برداشت.

وزیر آموزش و پرورش ابراز داشت: ساخت و ساز فضای آموزشی در شهرستان‌های استان تهران پاسخگوی جمعیت دانش‌آموزی نیست که بخشی از اعتبارات وزارت آموزش و پرورش در نقصان‌های موجود مدارس خیرساز هزینه می‌شود.

نوری در پایان با بیان اینکه برخی مدارس فرسوده اسلامشهر به مدارس خطرآفرین تبدیل شده است: خوابگاه دانش‌آموزی رشته تربیت بدنی، هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و تکمیل مدرسه استثنایی با 20 درصد پیشرفت فیزیکی در اسلامشهر در دستورکار قرار گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار