شهردار پرند از احداث و راه اندازی سیستم مکانیزه آبیاری غیر شرب در پارک کوهسار، پارک شهدای هسته ای و بلوار شهید باهنر در ورودی این شهر خبر داد.
کد خبر: ۱۰۴۵۱۲۸
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۶ 16 May 2022

به گزارش تابناک تهران، حمید رضا اله یاری روز دوشنبه اظهار داشت : با اجرای پروژه آبیاری غیرشرب، پارک کوهسار با مساحت ۱۰ هکتار به طور کامل تحت پوشش سیستم آبیاری تحت فشار با آب غیر شرب (خام) قرار گرفت.

شهردار پرند افزود: طول خط انتقال آب غیر شرب به پارک کوهسار حدود ۷ کیلومتر است که در فاز نخست از خط انتقالِ پساب تصفیه خانه رودشور به مخزن ۷۰۰ متر مکعبی میدان بصریت آغاز شده و سپس از طریق خط انتقال جدیدی که اخیرا راه اندازی گردیده به پارک کوهسار پمپاژ می شود.

سکاندار مدیریت شهری پرند همچنین از تحت پوشش قرار گرفتن پارک شهدای هسته ای در ورودی شهر خبر داد و گفت: با توسعه شبکه آبیاری مکانیزه غیر شرب، این پارک از طریق خط انتقال پساب رودشور مورد آبیاری قرار گرفته است تا این دغدغه نیز مرتفع شود.

اله یاری تصریح کرد: عملیات لوله گذاری جهت آبیاری قطره ای با آب غیر شرب در بلوار شهیدباهنر به اتمام رسیده و در بلوار امام خمینی (ره) نیز مراحل پایانی خود را طی می کند و در مجموع حدود ۱۷ کیلومتر از بلوار های تحت مدیریت شهرداری به سیستم مکانیزه آبیاری غیر شرب مجهز شده است.

شهردار پرند با اشاره به بحران کم آبی در کشور، تاکید کرد: توسعه و ارتقای سرانه های فضای سبز، مستلزم بهره مندی از شبکه مکانیزه آبیاری غیرشرب است و ما زمانی می توانیم از فضای سبز مناسبی برخوردار باشیم که در کنار کاشت درخت، گل و گیاه، به شرایط حفظ و نگهداری از آنها هم توجه نماییم.

اله یاری در پایان خاطر نشان کرد: شهر جدید پرند با توجه به شرایط اقلیمی نیازمند اقدامات اساسی و زیرساختی در حوزه فضای سبز است و ما در مدیریت شهری پرند تمام تلاش خود را برای ارتقاء و توسعه این حوزه به کار بسته ایم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار