مهدی معصومی گرجی روز دوشنبه در نشست خبری گفت که پردیس سینمایی مهر همافران نوشهر در چهار سالن ساخته شده که شامل یک سالن ۸۰ نفره، دو سالن ۴۰ نفره و یک سالن ۳۰ نفره ویژ کودکان است
کد خبر: ۱۰۴۵۱۵۷
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۸ 16 May 2022

به گزارش تابناک مازندران، مدیر حوزه هنری مازندران از افتتاح نخستین پردیس سینمایی ۴ سالنه مازندران اوایل خرداد ماه امسال در نوشهر خبر داد.

افتتاح نخستین پردیس سینمایی ۴ سالنه مازندران
افتتاح نخستین پردیس سینمایی ۴ سالنه مازندران
 

بر اساس این گزارش از روابط عمومی امور سینمایی استان مازندران ، مهدی معصومی گرجی روز دوشنبه در نشست خبری گفت که پردیس سینمایی مهر همافران نوشهر در چهار سالن ساخته شده که شامل یک سالن ۸۰ نفره، دو سالن ۴۰ نفره و یک سالن ۳۰ نفره ویژ کودکان است.

وی با تشکر از سید مصطفی حسینی مدیر عامل موسسه فرهنگی تبلیغاتی بهمن سبز مسئول پیگیری و مجری پروژه پردیسهای سینمایی وسید سعید پورقاسم مدیرت امور سینمایی استان مازندران؛ هزینه ساخت این پردیس سینمایی را ۸۰میلیارد ریال اعلام کرد و افزود که این مبلغ از محل اعتبارات حوزه هنری کشور تامین و توسط موسسه بهمن سبز اجرایی شده است.

مدیر حوزه هنری مازندران اظهار داشت : قرارداد نخستین پردیس سینمایی مازندران با تعامل شورای اسلامی و شهرداری نوشهر در بهمن ماه سال گذشته با موسسه بهمن سبز به عنوان مرجع توسعه و ساخت سینما در کشور منعقد شد و در کمتر از چهار ماه آماده بهره برداری شد و پس از گشایش هم به مدت هشت سال در اختیار موسسه بهمن سبز خواهد بود.

وی مهم ترین هدف از راه اندازی پردیس سینمایی را تقویت و رشد فضای فرهنگی استان برشمرد و گفت : به دنبال احداث پردیس سینمایی ساری هستیم و برای احداث پردیس سینمایی در سایر شهرهای مازندران نیز با فراهم شدن زیر ساخت آمادگی داریم.

رئیس شورای اسلامی شهر نوشهر نیز در این جلسه افتتاح این پردیس سینمایی را یک ظرفیت خوب برای شهر برشمرد و گفت: این پردیس نقش بسزایی در رشد سرانه رفاهی، گردشگری شهر بویژه برای قشر متوسط جامعه خواهد داشت.

محمد صالح خویی تصریح کرد: برای راه اندازی این پردیس ۴۰۰ متر مربع زمین در مجتمع همافران به این پردیس اختصاص یافت.

نوشهر در حال حاضر یک سالن سینمایی به نام شقایق با مدیریت امور سینمایی استان مازندران دارد و در صورت راه‌اندازی پردیس سینمایی همافران، چهار سالن سینمایی دیگر با ظرفیت مجموع ۱۹۰ صندلی به زیرساخت‌های فرهنگی این شهر افزوده خواهد شد.

مجتمع تجاری همافران نوشهر ۱۷ هزار مترمربع زیربنا و ۲۰۰ واحد تجاری دارد که چهار سالن سینما، شهربازی، رستوران و پارکینگ به ظرفیت یکصد خودرو نیز در آن تعبیه شده و با اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومان مرداد پارسال به بهره‌برداری رسید.

حوزه هنری و امور سینمایی بهمن سبز مازندران قرار است با همکاری شهرداری ساری یک پردیس سینمایی با پنج سالن نیز در ساری با ظرفیت مجموع ۶۱۵ نفر بسازد. این طرح در مرحله صدور پروانه ساخت از سوی شهرداری قرار دارد.

مازندران در حال حاضر به استناد آمارهای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی پنج هزار و ۳۳۱ صندلی فعال سینمایی دارد که در قالب سینماهای خصوصی، سینماهای زیر پوشش موسسه بهمن سبز و سالن‌های تجهیز شده متعلق به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تا پیش از شیوع کرونا اکران فیلم در آن‌ها انجام می‌شد.
چهار سینمای شقایق نوشهر، بهمن آمل، بهمن بهشهر و سپهر ساری مجموعا با ۶ سالن سینما نیز زیر پوشش موسسه بهمن سبز استان مازندران فعالیت می‌کنند.  

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار