مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان البرز گفت: امسال در پی کاهش ۴۵ درصدی قیمت کودهای فسفاته و پتاسه، مصرف این نهاده در اراضی کشاورزی به طور میانگین تا هفت برابر نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.
کد خبر: ۱۰۴۵۴۷۳
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۷ 18 May 2022

به گزارش «تابناک البرز» علی اکبر ندرلو گفت: میزان مصرف کودهای شیمیایی فسفاته و پتاسه که در بهبود کمی و کیفی محصولات تاثیر بسزایی دارد، افزایش معناداری پیدا کرده به طوریکه مصرف  کود فسفاته از ابتدای سال جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹ برابر شده است.

وی اظهار داشت: همچنین مصرف کودهای پتاسه در اراضی کشاورزی استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رشد چهار  برابری نشان می دهد  که در مجموع به طور میانگین در هر دو گروه کودی هفت برابر افزایش مصرف داریم.

ندرلو با اشاره به تاثیر اقدامات ترویجی و آموزشی در تاثیر مصرف این نهاده در زمان برداشت محصول، اظهار امیدواری کرد که بتوانیم در یک برنامه میان مدت مصرف استان را به مقادیر استاندارد برسانیم هر چند که در حال حاضر میزان متوسط مصرف استان همچنان کمتر از مقادیر استاندارد ابلاغی می‌باشد.

وی  گفت: میزان مصرفی ه کودهای فسفاته و پتاسه هر سال از سوی موسسه خاک و آب وزارت جهاد کشاورزی  بر اساس نیاز خاکی اراضی کشاورزی به استان ها اعلام می شود که میزان مورد نیاز این نهاده ها در سال جاری  برای البرز پنج هزار تن کود فسفاته و یک هزار و ۲۰۰ تن کود پتاسه اعلام شده است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان البرز افزود: سال گذشته  در بازه زمانی ماه های فروردین و اردیبهشت ۳۰ تن کود فسفاته و ۳۴ تن کود  پتاسه  در البرز به فروش رفت که امسال تا کنون ۲۸۳ تن فسفاته و ۱۴۳ تن هم کود پتاسه فروش داشته ایم.

وی یادآور شد: بر اساس گزارش های اعلام شده میانگین کشوری مصرف این نهاده ۱۰ برابر در کود فسفاته و پنج برابر در کود پتاسه افزایش یافته که میانگین در ۲ گروه کودی هفت برابر افزایش در کشور می باشد.

ندرلو بیان داشت: افزایش معنادار مصرف کودهای فسفاته و پتاسه در استان منجر به افزایش کمی و کیفی محصولات کشاورزی و ارتقاء سلامت جامعه خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار