مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز گفت: با توجه به پیش بینی هواشناسی در خصوص وقوع موج گرما طی چند روز آینده در استان، احتمال وقوع آتش سوزی در مراتع خشک البرز دور از انتظار نیست.
کد خبر: ۱۰۵۱۴۴۴
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۵ 19 June 2022

به گزارش «تابناک البرز» محمد رضا فلاح نژاد گفت: براین اساس برداشت گندم و جو در اسرع وقت، خودداری از آتش زدن کاه و کلش مزارع پس از برداشت، جمع آوری علف‌های هرز خشکیده درحاشیه مزارع، اتخاذ تدابیر لازم از جمله ایجاد آتش شکن و آماده نگه داشتن ادواتی مانند سم پاش و دیسک از جمله توصیه‌های کاربردی کشاورزی دراین زمینه به شمارمی رود.
وی ادامه داد: کاهش دور آبیاری در مزارع و باغات با توجه به افزایش دما، مدیریت مصرف آب در مزارع سبزی و صیفی با توجه به افزایش دما، استفاده از کود اوره به صورت سرک در مزارع ذرت و آبیاری بهنگام به منظور جلوگیری از تنش رطوبتی از دیگر توصیه‌های کشاورزی مدیریت بحران استانداری البرز است.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز بیان داشت: همچنین پسته کاران مراقبت‌های لازم را برای نظارت آفت پسیل پسته در باغات داشته و اقدام به محلول پاشی با استفاده از کود‌های پتاسه جهت افزایش مقاومت در برابر تنش‌های دمایی شود.
وی یاد آورشد: حفاظت از نهال‌های جوان با استفاده از قیم و اتخاذ تدابیر لازم برای تقویت سازه‌های گلخانه‌ای با توجه به پیش بینی وزش باد شدید، تنظیم دریچه‌های سالن‌ها و تهویه گلخانه‌ها با توجه به پیش بینی گرد و خاک، کنترل دما و رطوبت گلخانه ها، مرغداری‌ها و دامداری‌ها با توجه به روند افزایش دما از دیگر توصیه‌های کشاورزی است که به دلیل افزایش دما و رخداد موج گرمایی می‌شود. مدیریت بحران البرز نسبت به آتش سوزی در مراتع خشک هشدار داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار