معاون برنامه ریزی و امور هماهنگی عمرانی فرمانداری فردیس گفت: شهرداری های فردیس و مشکین دشت و دهیار فرخ آبادزیبادشت در صدور پایان کار مناسب سازی ساختمان برای تردد آسان معلولان مد نظر قرار دهند.
کد خبر: ۱۰۵۱۹۴۸
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۹ 21 June 2022

به گزارش «تابناک البرز» محمدتقی اسداللهی در نشست کارگروه مناسب سازی معابر عمومی برای معلولان فردیس گفت: بر اساس قانون، شهرداری‌ها مکلف هستند در صدور پروانه، بازسازی و پایان کار برای تمامی ساختمان‌ها و اماکن با کاربری عمومی موضوع در دسترس پذیری افراد دارای معلولیت را لحاظ کنند.

وی افزود: اگر در صدور پروانه‌های ساختمانی و پایان کار این مهم مورد توجه شهرداری ها قرار گیرد  زمینه ساز بهبود و ارتقای سطح  خدمات به معلولان خواهد شد.

اسداللهی اظهار داشت: بعضی از ادارات شهرستان فردیس استیجاری  و برای عبور معلولان مناسب سازی نشده است در صورت جابجایی ساختمان رعایت حقوق معلولان و سالمندان برای راحتی تردد آنان ضروری است.

وی افزود: برای تسهیل در تردد معلولان و سالمندان در فضاهای عمومی ،پارکها، معابر شهری ، ایستگاه های اتوبوس  از ابزارها و وسایل به‌روز برای استفاده معلولان استفاده شود.

معاون برنامه ریزی فرماندار فردیس گفت: مناسب‌سازی فضای عمومی برای معلولان، یکی از مهم ترین موضوعات احقاق حقوق شهروندی محسوب می شود  شاهدیم بعضی از معابر عمومی برای تردد معلولان مناسب نیست و آن‌ها با زندگی در این شهر از نظر خدمات شهری و استفاده از امکانات شهر دچار مشکل هستند.

اسداللهی افزود: مناسب سازی زمینه استفاده از امکانات عمومی و خدمات شهری برای معلولان را مانند افراد عادی فراهم می کند هریک از دستگاه‌ها باید خود را مسئول مناسب سازی محیط کاری خود بدانند. 

« مهین هواسی » کارشناس مناسب سازی اداره بهزیستی شهرستان فردیس نیز گفت: بخشی از نیروهای جامعه افراد معلول هستند و با مناسب سازی محیط شهری برای معلولان باعث رشد و شکوفایی جامعه می شود.

وی افزود: طبق گزارش شهرداری فردیس سال گذشته سه هزار و ۶۰۰ متر از معابر عمومی را برای افراد معلول و سالمندان مناسب سازی کرده است.

« حیدر حامدی » نماینده بنیاد مسکن شهرستان کرج نیز گفت: در روستای فرخ آبادزیبادشت شهرستان فردیس برای پنج خانواده دارای عضو معلول پنج واحد مسکونی در زمین به مساحت ۱۸۰ متر در سه طبقه و زیربنای ۴۵۷ متر در حال ساخت است و اکنون این پروژه ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار