مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز با اشاره به لزوم تقویت زیرساخت‌های فرهنگی در این استان گفت: وضعیت فرهنگی استان البرز با شرایط ایده آل فاصله دارد.
کد خبر: ۱۰۵۲۱۱۴
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۱ 22 June 2022

وضعیت فرهنگی استان البرز با شرایط ایده‌آل فاصله دارد/ جهاد تبیین؛ راه مبارزه با تهاجم فرهنگی و جنگ رسانه‌ای دشمن

به گزارش «تابناک البرز» حجت‌الاسلام مهدی ولایی برحق در جمع خبرنگاران با تبریک سالروز تشکیل تبلیغات اسلامی، با بیان اینکه استان البرز به عنوان مظهر تعامل قومیت‌ها و اقوام مختلف، نسبت به بقیه استان‌ها متفاوت است، اظهار داشت: در عین حال این استان با عقب ماندگی‌های بسیاری مواجه  است که در ادوار مختلف به علت حاشیه پایتخت بودن عارض شده است، در این میان مأموریت خطیری در حوزه فرهنگی بر دوش تبلیغات اسلامی گذاشته شده است.

وی با بیان اینکه در راستای ایجاد شرایط فرهنگی مطلوب اقداماتی در دستور کار قرار گرفته است، عنوان کرد: در حال حاضر وضعیت فرهنگی استان با شرایط ایده‌آل همچنان فاصله دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز با بیان اینکه فعالیت فرهنگی در استان البرز باید با دقت نظر ویژه در کنار توجه نهادهای مربوطه به روحیات اقشار و قومیت‌های مختلف استان انجام شود‌، بیان کرد: در برنامه‌های تحولی گام دوم انقلاب چند هدف مهم و ماموریت جدی در دستورکار قرار گرفته است، ما نیز در این اداره کل به پیروی از این حرکت ملی ماموریت‌هایی به عهده داریم.

وی اضافه کرد: احیای روابط میان تشکل‌ها و سازمان تبلیغات، همچنین هم‌افزایی و مشارکت با نهادهای همسو در کنار تقویت حلقه‌های میانی از جمله مأموریت های سازمان تبلیغات در این دوره جدید قلمداد می‌شود.

ولایی بر حق با اشاره به اینکه رصد مستمر ظرفیت‌ تشکل‌های موجود استان و ارزیابی مداوم آن از دیگر وظایف این مجموعه در گام دوم انقلاب است، تصریح کرد: سعی خود را بر این داشته‌ایم که قدم‌های موثری در پیش گرفته شود.

وی اضافه کرد: تقویت جایگاه هیئت مذهبی، حضور میدانی، رصد منطقه‌ای و محله ای این هیئت‌ها در نگاه جدید تبلیغات اسلامی ملموس و حائز اهمیت است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز با بیان اینکه بار مهمی بر دوش حلقه‌های میانی تشکیل شده در حوزه فرهنگی قرار دارد، ادامه داد: واسپاری امور، نظارت بر حلقه‌های میانی و شیوه عملکرد آن‌ها به عنوان واسطه میان حرکت‌های مردمی و نهادهای سیاست گذار است، از مهمترین ماموریت‌های به شمار می‌رود که در دور جدید به صورت خاص و ملموس برای آن برنامه ریزی شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز گفت: حرکت‌های مردمی و نهادهای سیاست‌گذار و برنامه‌ریز از مهمترین ماموریت‌های دور جدید است که به صورت خاص برای آن ایده‌پردازی کرده‌ایم.

وی در ادامه به جریان نهضت تبلیغی بانوان اشاره کرد و یادآور شد: مجموعه این زحمات فعالان حوزه قرآنی از دیگر کارهایی است که قابل رشد بوده و محسوس  است، در این میان حرکت‌های نوین تبلیغی اعم از تولید محتواهای به روز، توجه به حوزه رسانه و همچنین توجه به فعالیت‌های فضای مجازی و نشر مطالب در آن بستر مدنظر قرار گرفته است.

ولایی برحق با اشاره تهاجم فرهنگی و جنگ رسانه‌ای که علیه جمهوری اسلامی ایران به راه افتاده است، اضافه کرد: جهاد تبیین از مهمترین وظایف ما در این حوزه قلمداد می‌شود و واجب فوری به شمار می‌رود.

وی در بخش دیگری به برگزاری مناسبات هماهنگ استانی و همچنین برگزاری مانورهای فرهنگی که در چند سال اخیر به صورت متعدد در دستورکار قرار گرفته اشاره کرد و افزود: این آیین به صورت منسجم در سطح استان و شهرستان‌ها در حال انجام است که می‌توان آن‌ را ثمره حرکت تحولی نهادهای فرهنگی استان برشمرد.

ولایی بر حق همچنین با بیان اینکه حضور فعال تشکل‌های فرهنگی و مذهبی اعم از هیئات، مساجد، کانون‌های فرهنگی و تبلیغی در سال‌های اخیر بسیار ملموس است، اذعان کرد: در حوادثی همچون زلزله و سیل هیئت‌های و مساجد ما پای کار بود، این مراکز در شرایط کرونایی نیز به نوع دیگری پای کار آمد و ایفای نقش داشت، حضور در مواسات از دیگر اقدامات این اداره کل بوده است که تمامی موارد قابل رصد است.

وی با تاکید بر اینکه ناظران منصف حضور تشکل‌های سازمان تبلیغات را در راهبری و حل معضل بی‌بدیل قلمداد خواهند کرد، گفت: شرایط تشکل‌های مذهبی و فرهنگی اعم مساجد، هیئات و کانون‌ها حرکت نوین و قدمی بلند در گام دوم انقلاب اسلامی و حضور فعال مردم و تشکل‌های مردمی در عرصه نیازهای انقلاب بود.

ولایی بر حق با بیان اینکه البرز با چشم خود این تحول را احساس کرد، ادامه داد: حضور فعال هیئت‌های مذهبی در ارایه خدمات بهداشتی و اجتماعی بی‌نظیر بود، جریان حل مشکلات و مواسات با حضور فعال هیئت و مساجد ایفای نقش کرد.

به گفته ولایی برحق هیئت مذهبی به نوعی ثابت کردند همانطور که در اوایل انقلاب بار انقلاب را به دوش کشیدند در ادامه نیز برای نگهداری و حل مشکلات جامعه نیز دوش به دوش مردم همکاری می‌کنند.

وی  یادآور شد: مجموعه اداره کل تبلیغات نیز سعی کرد در این مهم هم در راهبری و هم در تسهیل‌گری امور همراه تشکل‌ها و‌ مراکز زیرمجموعه خود باشد، همچنین امید دادیم روز به روز برای این مهم به توفیقات روز افزون دست پیدا کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار