سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز گفت: اثربخشی، توسعه و رونق اقتصادی استان در گرو همپوشانی ظرفیت های علمی و اقتصادی است.
کد خبر: ۱۰۵۲۱۳۱
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۶ 22 June 2022

معاون اقتصادی استاندار البرز بر تحقق شعار سال توسط مقام معظم رهبری در تولید و اشتغال زایی تاکید کرد

به گزارش «تابناک البرز» سیف اله اسدالهی با بیان این مطلب اظهار داشت: استان البرز با دارا بودن ۱۲ شهرک صنعتی فعال و بیش از سه هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی در کنار مراکز آموزش عالی و‌ مؤسسات علمی تحقیقاتی ملی و بین المللی در صورت هم افزایی و همپوشانی می توانند در حوزه اقتصادی استات موفق عمل کنند.
وی با اشاره به شعار سال ۱۴۰۱ به عنوان سال، «تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین» تاکید کرد: تحقق شعار سال جاری نیازمند تعامل دوسویه میان حوزه های علمی و‌ مراکز تولیدی و صنعتی است تا بتوان خروجی پژوهش های علمی را در بستر رونق اقتصادی استان مشاهده کرد.
این مسئول خاطر نشان کرد: ظرفیت های کم نظیری همچون؛ منطقه ویژه اقتصادی پیام، فرودگاه پیام، شهرک صنعتی تخصصی دارویی کشور، تولید و‌ صادرات محصولات کشاورزی، مراکز متعدد علمی و‌ پژوهشی، شرکت های موفق دانش بنیان و ... تنها بخش کوچکی از فرصت های اقتصادی البرز است که باید با همکاری بانک ها، در مسیر رونق اقتصادی استان و کشور قرار گیرد.
به گفته وی رشد و توسعه اقتصادی، همراه و همزمان با حفاظت از محیط زیست و بهره مندی از منابع انرژی تجدید پذیر یکی از عوامل مهم در جهت نیل به توسعه اقتصادی پایدار است که باید مورد توجه تمامی مسئولان قرار گیرد.
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز همچنین خاطر نشان کرد: استان البرز به رغم محدودیت های موجود در حوزه منابع آبی، قطب تولید و صادرات محصولات کشاورزی از قبیل؛ تولیدات گلخانه ای، میوه و‌ تره بار و صیفی جات است که باید با افزایش سهم آن در اقتصاد استان، البرز را به جایگاه واقعی خود در کشور برساند.
گفتنی است سیف اله اسدالهی از مدیران بومی استان البرز، با دارا بودن مدرک کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی، دارای ۲۵ سال سابقه مدیریتی و اجرایی است که از اهم آنها می توان به؛ مشاور عالی دانشگاه مالک اشتر تهران، معاون طرح و برنامه و توسعه سازمان صنایع دریایی، مشاور سازمان گسترش و‌ نوسازی، مدیر برنامه ریزی و کنترل پروژه گروه صنایع دریایی، مدیرعامل هلدینگ مدیریت توسعه نگاه پویای بانک ملی ایران و همچنین سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) اشاره کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار