مدیرعامل شرکت توزیع برق استان البرز از افزایش 30 درصدی سرقت در شبکه توزیع این استان در سه ماهه اول سال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبرداد.
کد خبر: ۱۰۵۲۶۱۹
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۲ 25 June 2022

افزایش 30 درصدی سرقت در شبکه توزیع برق استان البرز

به گزارش «تابناک البرز» دراین نشست حسن کریمی اظهار کرد: در استان یک میلیون و ۲۰۰ هزار مشترک داریم که ۱۰ درصد آنها ۲۴ درصد برق مصرفی استان را به خود اختصاص داده اند.

وی با بیان اینکه یکی  از مهمترین چالش های شرکت برق  این استان  وجود انشعاب های غیرمجاز است گفت: برخی برای نصب انشعاب  در خارج از بافت شهری و روستایی درخواست هایی دارند اما ما موظف هستیم بر اساس آیین نامه ها  عمل کنیم و استعلامات لازم را اخذ کنیم.

کریمی با بیان اینکه تاکنون قطعی مکرر برق برنامه ریزی شده در استان  البرز نداشته ایم ، گفت: تعمیرات نیروگاه های کشور در یک سال گذشته  از یک سو و عدم استفاده از نیروگاه های برق آبی  از دیگر سو منجر به ذخیره سازی برق برای مواقع پیک مصرف شده است .

این مسئول ادامه داد: ۱۸ هزار دستگاه پست توزیع و ۱۲ کیلومتر شبکه  توزیع برق در استان  داریم که امکانات حفاظتی کامل  برای آنها وجود ندارد و  با توجه به اینکه در سال های اخیر با افزایش قیمت تجهیزات روبرو شده ایم میزان سرقت تجهیزات افزایش یافته است.

کریمی ارزش تجهیزات سرقت شده در سال گذشته را ۳۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: برای جلوگیری از سرقت شبکه برق تمام شبکه فشار ضعیف مسی تبدیل به کابل های خود نگهدارشده است و اکنون کمتر از پنج درصد شبکه باقی مانده است که ارزش سرقت ندارد .

مدیرعامل شرکت توزیع برق البرز در پایان گفت : سال گذشته حدود یک هزارو ۲۰۰ فقره سرقت در شبکه برق البرز رخ داد که در  سه ماهه نخست امسال تعداد این سرقت ها نسبت به مدت مشابه سال قبل 30 درصد افزایش داشته است . 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار