مراسم یادبود شهید آیت‌الله دکتر بهشتی، ۷۲ تن از یارانش و شهیدان پاکنژاد سه‌شنبه شب با حضور جمعی از مردم و مسئولان در حسینیه مسجد روضه محمدیه یزد برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۵۳۴۱۱
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۶ 29 June 2022

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این مراسم که جمعی از خانواده‌های معزز شهیدان حضور داشتند یکی از اساتید حوزه و دانشگاه گفت: نقش شهید بهشتی (ره) و یارانش در پیروزی انقلاب‌اسلامی و تحولات نظام تعیین‌کننده و ماندگار است.

حجت‌الاسلام محمد حسین فهیم‌نیا در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان انقلاب‌اسلامی افزود: حادثه هفتم تیر اوج ذلت و خباثت دشمنان و منافقان علیه انقلاب‌اسلامی و شخصیت‌های موثر و برجسته نظام ما را نشان داد.

وی اظهار کرد: شهید آیت‌الله دکتر بهشتی و ۷۲ تن از یاران وی و شهیدان پاکنژاد که توسط منافقین کوردل به فوز عظیم شهادت نائل آمدند در عمل اوج ذلت دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی را به جهانیان نشان داد.

این استاد دانشگاه بیان کرد: عزت، امنیت و اقتداری که هم‌اکنون در کشور اسلامی و انقلابی ما به رغم تمامی توطئه‌های مختلف دشمنان وجود دارد مدیون ایثار و جانفشانی شهیدان انقلاب‌اسلامی و مقاومت مردم با بصیرت است .

فهیم‌نیا یاد و خاطره شهیدان پاکنژاد که در حادثه هفتم تیر به همراه شهید بهشتی و یارانش به شهادت رسیدند را گرامی داشت و به خدمات ارزنده و مختلف آنها به کشور اسلامی و مردم ولایتمدار استان اشاره کرد .

مداحی یکی از ذاکرین اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) از دیگر برنامه‌های این مراسم معنوی بود.

شهید بهشتی، ۷۲ تن و شهیدان پاکنژاد در انفجار تروریستی هفتم تیرماه سال ۱۳۶۰ در محل دفتر حزب جمهوری اسلامی به فیض شهادت نائل آمدند.

به مناسبت شهادت آیت‌الله بهشتی و ۷۲ تن از یارانش هفته نخست تیرماه به عنوان هفته قوه قضائیه نامگذاری شده است.

استان یزد با یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت چهار هزار شهید تقدیم انقلاب‌اسلامی کرده است .

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار