معاون رئیس‌جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با بیان اینکه پیگیری حفظ سلامت ایثارگر از اولویت ها است، اظهار داشت: یکی از استراتژی‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران، توسعه ورزش در راستای سلامت و پیشگیری از بیماری ایثارگران است.
کد خبر: ۱۰۵۴۶۰۲
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۷ 05 July 2022

پیگیری حفظ سلامت ایثارگران در اولویت است

به گزارش «تابناک البرز» سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در شانزدهمین دوره رقابت های فوتسال دسته برتر جانبازان سالم تن کشور که در مجتمع ایثار کردان شهرستان ساوجبلاغ استان البرز برگزار شد، گفت: ما تامین کننده و زمینه ساز خدمات پایه هستیم و تلاش می کنیم امکانات ورزشی و زیرساختهای لازم را در جهت بهبود سلامت ایثارگران ارتقا ببخشیم.

قاضی‌زاده هاشمی با گرامی داشت یاد و خاطره شهدا و ایثارگران گفت: حضور در جمع جانبازان و ایثارگران باعث خوشحالی و افتخار است، امروز بر خود واجب دانستم تا در بین جانبازان ورزشکار که با سبک زندگی خاص و باوجود مشکلات ناشی از جانبازی ورزش می‌کنند حضور داشته باشم، شما با غلبه بر مشکلات جسمی ناشی از جانبازی با نشاط در میادین ورزشی حاضر می‌شوید و این بسیار ارزشمند است.
وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص ورزش گفت: مقام معظم رهبری در نشستی به این مضمون اشاره فرمودند که «ورزش در جوانی مستحب و در پیری واجب است»، من هم امروز عرض می‌کنم که ورزش برای جانبازان در سن جوانی واجب و در سن پیری از مهمترین واجبات است.
معاون رئیس جمهور در ادامه به بالا رفتن سن ایثارگران اشاره کرد و افزود: ما به عنوان خادم ایثارگران در بنیاد شهید و امور ایثارگران باید طوری برنامه‌ریزی کنیم که ایثارگران همیشه در سلامت روحی و جسمانی باشند، در همین راستا بنیاد سعی دارد با راه‌اندازی ۲۸ خانه ایثار در حوزه‌های فرهنگی، تفریحی و ورزشی در استان‌های کشور محیطی را در راستای سلامتی روحی و جسمی جامعه ایثارگری مهیا کند و تا ۲ سال آینده با مساعدت‌های مالی که دولت محترم خواهند داشت امید داریم پنج مرکز دیگر را نیز راه‌اندازی کنیم.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: پس از احداث خانه‌های ایثار در مراکز استان‌ها، در شهرستان‌ها نیز با احداث و تجهیز سالن‌های ورزشی سعی می‌شود محیطی ورزشی را برای جانبازان عزیز مهیا کنیم تا بتوانند بدون دغدغه و با آسایش ورزش را به صورت حرفه‌ای دنبال کنند. مدیران استانی و شهرستانی تا تکمیل شدن این مراکز موظف هستند با تعامل با مراکز ورزشی شرایط را برای ورزش جانبازان عزیز مهیا کنند.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه در این دوره ۲ استراتژی کلی مدنظر بنیاد شهید و امور ایثارگران است گفت: با توجه به بالارفتن سن تعداد زیادی از والدین عزیز شهدا و جانبازان باید در این حوزه خدمات ویژه‌ای به این عزیزان ارائه شود، در همین راستا اولین استراتژی ما توسعه مراکز بهداشتی، خدماتی و آسایشگاهی است.
وی دومین استراتژی بنیاد را توسعه مراکز گردشگری و تفریحی در جنوب و شمال کشور و شهرهای زیارتی کشور و عتبات عالیات دانست و افزود: در نظر داریم به امید خدا در شهرهای مذهبی با پیگیری و برنامه‌ریزی‌هایی که در بنیاد صورت می‌گیرد بتوانیم این مراکز را توسعه دهیم.
قاضی‌زاده هاشمی در پایان با آرزوی سلامتی و تندرستی برای تمام جانبازان ورزشکار، گفت: پیشنهاد می‌شود همانگونه که در سینما و در جشنواره بین‌المللی فجر یک بخش به حوزه ایثار و شهادت اختصاص یافته و جایزه این بخش را هم بنیاد شهید و امور ایثارگران متقبل شد، در حوزه ورزش هم این کار صورت گیرد و مذاکره‌ای هم با فدراسیون فوتبال انجام شود تا این مسابقات را به رسمیت بشناسند و همین امر باعث شود که سطح اجرایی مسابقات ارتقا پیدا کند، ما نیز به عنوان پشتیبان حاضر به همکاری هستیم.
شانزدهمین دوره مسابقات فوتسال دسته برتر جانبازان سالم‌تن کشور با حضور ۱۶ تیم از ۱۵ استان کشور در مجموعه فرهنگی و تفریحی ایثار واقع در شهرستان ساوجبلاغ استان البرز آغاز شده و این مسابقات به همت اداره کل امور ورزشی و اردویی و انجمن فوتبال بنیاد شهید و امور ایثارگران با حضور استانهای آذربایجان شرقی، شهرستانهای استان تهران، اردبیل، اصفهان، تهران، خوزستان، مازندران، کرمانشاه، فارس، گلستان، همدان، قم، خراسان رضوی، گیلان و قزوین با قضاوت داوران لیگ برتر از شنبه ۱۱ لغایت پنج شنبه ۱۶ تیرماه برگزار و تیمها در قالب ۴ گروه با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار