رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری چالوس گفت: مراتع این شهرستان به دلیل مجاورت با استان‌های البرز، قزوین و طالقان با مشکل ورود دام‌های غیرمجاز مواجه است.
کد خبر: ۱۰۵۴۹۹۵
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۵ 07 July 2022

به گزارش «تابناک البرز» هادی بزرگی مازندرانی با اشاره به مشکل ورود دام‌های غیرمجاز در مراتع شهرستان اظهار داشت: متأسفانه این دام‌ها بدون مجوز قانونی وارد مراتع این شهرستان شده و ضمن چرای بی رویه باعث ازبین رفتن پوشش گیاهی و نیز ایجاد تنش بین دامداران مجاز حوزه استحفاظی می‌شوند.

وی در ادامه اظهار داشت: در همین راستا نیروهای منابع طبیعی از ابتدای زمان تعلیف، تعداد دو هزار و ۵٠٠ رأس دام غیرمجاز را از مراتع این شهرستان خارج کردند.

بزرگی همچنین خاطر نشان کرد: در همین مدت، در بازدید میدانی ١٠مرتع حوزه شهرستان، از تعلیف یک هزار ۵٠٠ رأس دام غیرمجاز در مراتع دوچاک سیاه بیشه که متعلق به دامداران استان البرز بود ممانعت بعمل آمد.

به گفته بزرگی مراتع شهرستان چالوس دارای ۵٠ سامانه عرفی با ١٧۴ دامدار قانونی است که در این مراتع حدود ٩٩هزار واحد دامی تعلیف می‌کند.

وی همچنین گفت: مأموران منابع طبیعی در راستای وظایف حفاظتی و نظارتی دو مجوز عبور دام از استان البرز را به تعداد یک هزار رأس دام توقیف و از تعلیف در مراتع این حوزه جلوگیری کردند.

رئیس اداره منابع طبیعی چالوس تصریح کرد: هر گزارشی که از ورود دام غیرمجاز به منابع طبیعی اعلام شود در اسرع وقت پیگیری و با متخلفان مطابق با قانون برخورد می‌شود.

این مقام مسئول با اعلام کد ١۵٠۴ و سامانه ١٣٩ از همیاران و دلسوزان طبیعت، مردم منطقه، شوراها و دهیاران، پایگاه‌های بسیج، کوهنوردان خواست تا در جهت حمایت از منابع ارزشمند طبیعی گزارش‌های تخلف را به این شماره‌ها اطلاع رسانی کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار