مرکز کنترل و پایش هوای اداره کل حفاظت محیط زیست البرز گزارش داد که میزان غلظت آلاینده ها در شهرستان نظرآباد بالا رفته و در حالت ناسالم قرار گرفته است.
کد خبر: ۱۰۵۶۰۲۹
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۳ 13 July 2022

به گزارش «تابناک البرز» بر اساس اعلام ایستگاه های سنجش آلودگی هوای استان، شاخص آلودگی هوا (ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون) در شهرستان نظرآباد به عدد ۱۵۹ رسیده که بیانگر قرارگرفتن کیفیت هوای این شهرستان در حالت اضطرار است.

همچنین شاخص آلودگی در شهرستان فردیس ۱۴۱ می باشد که نشان دهنده ناسالم شدن کیفیت هوا برای گروه های حساس در این منطقه است ضمن اینکه شاخص آلودگی در ساوجبلاغ و کرج به ترتیب ۷۸ و ۹۶ می باشد که در این شهرستان ها نیز کیفیت هوا سالم و قابل قبول است.

طبق توصیه های اداره کل حفاظت محیط زیست استان البرز، جلوگیری از روشن کردن آتش در معابر، سوزاندن لاستیک، عملیات قیرکاری، عمرانی و مانند آن، کاهش فعالیت های بدنی بیماران قلبی و ریوی و مبتلا به آسم، به خصوص در فضای باز، خودداری از خروج غیر ضروری از منزل و رعایت الگوی مصرف سوخت و دقت لازم در استفاده از وسایل حرارتی آبگرمکن، بخاری و تأسیسات گرمایشی به منظور جلوگیری از افزایش بی رویه درجه حرارت در فضاهای مسکونی، تجاری و اداری در این شرایط آلودگی ضروری است.

در استان البرز ۱۳ ایستگاه سنجش آلودگی هوا مستقر می باشد که هفت ایستگاه آن در شهرستان کرج می باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار