پس از تعلل و ترک فعل برخی متولیان برای جابجایی دوربین‌های عوارضی محمدیه و مهرگان، دادستانی قزوین با صدور دستور قضایی خواستار خاموشی دوربین‌های این عوارضی شد.
کد خبر: ۱۰۵۶۶۷۷
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۷ 17 July 2022
به گزارش «تابناک البرز» بخش محمدیه و شهرک مهرگان در حدود ۱۵ کیلومتری شهر قزوین قرار دارد و ساکنان این مناطق برای اشتغال و امورات روزانه مکرراً به شهر قزوین سفر می‌کنند و پرداخت کامل عوارض آزادراهی سال‌ها موجب نارضایتی شهروندان این مناطق شده است.
این عوارضی یکی از مشکلات دیرینه ساکنین محمدیه و مهرگان در استان قزوین بود که به عنوان مطالبه مردمی مطرح و شهروندان نیز بارها از طرق گوناگون خواستار جابجایی این عوارضی به بعداز شهرهای محمدیه و مهرگان بودند و طبق پیگیری‌های صورت گرفته بارها وعده جابجایی آن توسط مسئولین عنوان شده بود اما در عمل هیچ حرکتی از دستگاه‌های متولی دیده نمی‌شد.
بر اساس مصوبه شورای تامین استان قزوین در سال 1399، محل استقرار دوربین‌های عوارض الکترونیکی باید به بعد از شهرک صنعتی کاسپین منتقل شود و نظارت بر اجرای آن نیز به دادستانی محول شده بود.
دادستانی قزوین در راستای احیای حقوق عامه و جلوگیری از تضییع حقوق مردم طی مکاتباتی، خواستار تسریع در جابه جایی محل استقرار دوربین‌های اخذ عوارض آزادراه قزوین- کرج شد و در نهایت به علل کوتاهی انجام گرفته توسط برخی ادارات و ارگان‌های مرتبط، دستور بر خاموشی دوربین‌های مذکور صادر شد.
حسین رجبی در جدیدترین اظهار نظر خود در این خصوص گفت: طی مکاتبات انجام شده در نهم و هجدهم تیرماه سال جاری، دستور قضایی مبنی بر جابه‌جایی دوربین‌های عوارضی محمدیه و مهرگان و یا خاموشی این دوربین‌ها صادر شد و در نهایت اداره کل راه و شهرسازی دوربین‌های عوارضی مذکور را خاموش نمود.
دادستان مرکز استان افزود: بر اساس مصوبه شورای تامین و موافقت رئیس پلیس راهور، کلیه جرایم رانندگی اهالی مهرگان و محمدیه که از عدم پرداخته عوارضی برای رانندگان اعمال شده، بخشیده و مردم برای پیگیری آن باید به بخش اجرائیات پلیس راهور مراجعه نمایند.
دادستان در پاسخ به این سوال که آیا موضوع عوارضی آزاد راه قزوین- زنجان که مبلغش دو هزار و ۵۰۰ تومانی اون ورود کرده اید؟ گفت: این موضوع در دستور کار قرار دارد و به صورت ویژه پیگیری خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار