استاندار البرز با بیان اینکه شهرک سلامت برای سالمندان در استان راه اندازی شود، گفت: تسهیل مسیر اخذ تسهیلات برای مددجویان بهزیستی ضرورت دارد.
کد خبر: ۱۰۵۶۷۳۷
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۰ 17 July 2022

به گزارش «تابناک البرز» مجتبی عبداللهی طی حضور در اداره کل بهزیستی استان که بمناسبت هفته بهزیستی و تأمین اجتماعی صورت گرفت، ضمن تبریک این هفته و همچنین عید سعید غدیر خم، گفت: بهزیستی بار سنگینی از مأموریت‌های خطیر اجتماعی را بر عهده دارد و به طور قطع بلحاظ اعتباری با مضایق فراوانی مواجه هستند.

وی ادامه داد: کارکنان بهزیستی رابطه تنگاتنگی با مردم بویژه اقشار آسیب دیده و آسیب پذیر جامعه دارند از این رو برخلاق حقوق و دستمزد کمی که دارند، همچنان دلسوزانه و صبورانه، ایثار می‌کنند.

عبداللهی گفت: با توجه به اینکه استان البرز ۶۶ محله محروم دارد و بخش قابل توجهی از مردم استان را تشکیل می‌دهند، قرارگاه اجتماعی راه اندازی شد تا در محرومیت زدایی و رسیدگی به جامعه هدف، برنامه محور و منسجم وارد عمل شود.

وی افزود: در این راستا بهزیستی از مجموعه‌هایی است که مسئولیت‌های مهمی را دارد و باید سایر دستگاه‌ها نسبت به همراهی با این اداره اهتمام ویژه ای داشته باشند.

استاندار البرز گفت: اکنون شرایط اقتصادی و بودجه‌ای کشور به گونه‌ای است که برای امور مختلف و پیشبرد اهداف و پروژه‌های نیاز به خلاقیت و بهره برداری از ظرفیت‌های دیگری همچون خیرین داریم.

وی افزود: ضرورت دارد که مجمع خیرین بهزیستی استان راه اندازی و پویا باشد و از سوی دیگر بتوانیم ظرفیت مجمع‌های خیرین را در راستای رسیدگی به افراد نیازمند ساماندهی و هدایت کنیم.

عبداللهی گفت: معتقدم که اگر بر اساس برنامه و با اتحاد و انسجام به موضوعات رسیدگی کنیم، دستاوردهای بهتری خواهیم داشت و کمک به نیازمندان حقیقی نیز با کیفیت بهتری صورت می‌گیرد.
وی افزود: مجمع‌های خیرین در استان ظرفیت‌های بزرگی هستند که باید به جایگاه حقیقی خود دست یابند و اقدام کنند.

استاندار البرز گفت: یکی از مشکلات مددجویان بهزیستی تضامین بانک‌ها برای دریافت تسهیلات است که این امر باید در شورای بانک‌های استان مطرح شود و راهکاری برای تسهیل در این روند اتخاذ شود.

وی افزود: در فرهنگ غنی ما سالمندان جایگاه ویژه و والایی دارند از این رو باید بتوانیم دهکده‌های سلامت و مراکز تخصصی نگهداری از این افراد را در استان پیش بینی کنیم که در این زمینه می‌توان از فرصت سرمایه گذاران استفاده کرد.

عبداللهی گفت: کارگروه مناسب سازی فعال‌تر شود و از توان خواهان در این کارگروه بعنوان افراد دخیل و مطالبه گر استفاده شود.

وی افزود: افراد متخصص باید در جای جای استان حضور یابند و نیازهای شهر برای تردد افراد توان خواه را احصا و اعلام کنند.

استاندار البرز بمناسبت این هفته در شعبه یک تأمین اجتماعی استان حضور یافت و ضمن تبریک و خداقوت به کارکنان، نحوی خدمات رسانی به مردم را طی گفتگو و نظرسنجی از افراد مورد بررسی میدانی قرار داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار