رییس پلیس آگاهی استان البرز با انتشار تصویر بدون پوشش جاعل و کلاهبردار سایت دیوار که اقدام به کلاهبرداری کرده است، از مردم خواست چنانچه توسط این شخص مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند، برای پیگیری پرونده خود به پلیس آگاهی شهرستان فردیس مراجعه کنند.
کد خبر: ۱۰۵۷۰۴۴
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۷ 19 July 2022

این کلاهبردار دیوار را شناسایی کنید+عکس

به گزارش «تابناک البرز» سرهنگ محمد نادربیگی اظهار داشت:  طبق گزارش ها یک مالباخته  مقداری طلا در سایت دیوار آگهی می نماید که  با وی تماس و اقدام به خرید طلا کرده و یک فقره چک به تاریخ روز ارائه کرده است  اما مالباخته پس از مراجعه به بانک با  مسدود بودن  چک با دستور قضایی و عدم تطبیق امضا مواجه شده و اقدام به پیگیری موضوع از سوی مراجع قضایی می شود.

رییس پلیس آگاهی استان البرز خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت پرونده، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی شهرستان فردیس قرارگرفت و با اقدامات اطلاعاتی کاراگاهان متهم را شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه نامبرده را درشهر فردیس دستگیر و به پلیس آگاهی این شهرستان منتقل کردند.
وی گفت: متهم در ابتدا منکر هرگونه جرم شده  اما با توجه به مستندات ارائه شده توسط پلیس به جرم خود اعتراف کرد و اذعان داشت که با عناوین وکیل پایه یک، دادیار و مدیر دفاتر شورای حل اختلاف و پروانه کسب با رسته های شغلی مختلف به دفعات متعدد اقدام به کلاهبرداری کرده است.
سرهنگ نادربیگی اضافه کرد: دربازرسی و اعترافات متهم یک دستگاه خودرو اپتیما کرایه ای، یک فقره دسته چک ۲۵۰ برگی سرقتی،  ۴۴ برگ چک سفید و تعداد زیادی مهر جعلی حوزه قضایی کشف شد.
رییس آگاهی البرز درخصوص شیوه و شگرد متهم گفت: این فرد با بررسی آگهی های فروش طلای درج شده در سایت های مختلف اقدام به شناسایی سوژه کرده و پس از تماس با آگهی دهنده خود را با عناوین مختلف دولتی و قضایی معرفی نموده و پس از قرار با ظاهری موجه با خودروی گران قیمت در محل حاضر و بعد از وزن نمودن طلا در یکی از مغازه های جواهر فروشی اطراف محل قرار و اطلاع از قیمت خرید پس از توافق به بهانه ای مختلف از جمله اینکه طلای مورد آگهی شباهت زیادی با طلای مفقود شده یادگاری اقوام و یا دوست داشتن مدل و ساخت آن به مبلغی بالاتر از قیمت خرید مغازه توافق و برای جلب اعتماد با فروشنده به بانک مراجعه و در شعبه اقدام به صدور چک ( مسروقه ) به مبلغ توافقی و تحویل آن به فروشنده می نموده است و در فرصتی مناسب تا وقت نوبت با طلا از شعبه متواری می شد.
وی یادآورشد: فرد دستگیرشده دارای سوابق کیفری با اتهام کلاهبرداری و جعل عنوان بوده و تحت تعقیب استان های قم، خراسان رضوی، البرز، تهران، فارس، هرمزگان، اصفهان و سمنان بوده و طلاهای خریداری شده را با فاکتورهای دریافتی از مالباختگان به صورت تک به فروش رسانده است.
وی گفت: تاکنون ۵۰ شاکی دراین خصوص با هویت های مشخص شناسایی و پس از دعوت به پلیس آگاهی و شناسایی متهم به دادسرا معرفی و اعزام شدند .
سرهنگ نادربیگی  اظهار داشت: با دستور بازپرس شعبه هفت دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان فردیس، تصویر بدون پوشش این فرد در رسانه ها منتشر می شود تا چنانچه شهروندان از سوی این متهم مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند، برای پیگیری پرونده خود به پلیس آگاهی شهرستان فردیس واقع در شهر فردیس، خیابان اهری- جنب ستاد فرماندهی انتظامی شهرستان فردیس مراجعه کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار