عضو شورای دفتر تحکیم وحدت گفت: رفتار محافظه‌کارانه دولت در ماجراجویی اخیر آل سعود در حادثه منا اصلاً قابل قبول نبود و ما انتظار برخورد انقلابی‌تری از دولت داشتیم.
کد خبر: ۱۰۵۷۵۸
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۰ 04 October 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حسن صادق مقدسی عصر امروز که به همراه دیگر اعضای تشکل‌های دانشجویی برای شرکت در مجمع تشکل‌های دانشجویی شمالغرب کشور به اردبیل سفر کرده بود، با حضور در دفترخبرگزاری فارس اظهار کرد: شکل‌گیری این مجمع اقدام مثبتی بود که از استان اردبیل استارت خورده و امیدواریم قدمی مثبت و رو به جلو برای نزدیکی بیشتر نیروهای انقلابی به اهداف آرمانی و ارزشی انقلاب باشد.

وی ویژگی برجسته این مجمع را همراهی تمام تشکل‌های دانشجویی شناسنامه‌دار و با هویت اعلام کرد و گفت: این تشکل‌ها که از بدنه دانشجویان هستند همچنان در مسیر آرمان‌خواهی که جنبش دانشجویی دنبال آن است، حرکت می‌کند.

عضو شورای دفتر تحکیم وحدت با انتقاد از شکل‌گیری برخی تشکل‌های دانشجویی که وابسته به دولت و به مانند ظروف یکبار مصرف هستند، افزود: این تشکل‌ نماها اهداف انتخاباتی را پیگیری می‌کنند و بیشتر از آن که متصل به بدنه دانشگاه باشند وابسته به دولت و تشکل‌های مرتبط با آن هستند.

هم دولت و هم مجلس در برجام شفاف عمل نکردند

صادق مقدسی موضوع برجام و رسیدگی آن را در مجلس یادآور شد و بیان کرد: ‌در این ماجرا جای تأسف است که دولت، مجلس را همراهی نمی‌کند و مجلس نیز به وظیفه خود آن‌گونه که انتظار می‌رفت، عمل نکرده است.

وی رفتار محافظه‌کارانه برخی از نمایندگان مجلس را در پیگیری ابعاد برجام یادآور شد و اضافه کرد: ‌ما قرار است فردا در جلوی مجلس نسبت به این موضوع تجمعی را برگزار کرده و اعتراضمان را نسبت به رفتار محافظه‌کارانه در این حوزه اعلام کنیم.

صادقی مقدسی اظهار کرد: در حادثه منا نه تنها دولت و وزارت امور خارجه با محافظه‌کاری رفتار کردند بلکه جنبش دانشجویی از دولت انتظار داشت تا تمام قید و بندها را کنار گذاشته و انقلابی در این حوزه عمل کند اما این دولت همه ما را با رفتار محافظه‌کارانه خود ناامید کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: اگر موضع‌گیری قاطع مقام معظم رهبری علیه حکام آل سعود نبود آنها نه تنها قصد عذرخواهی نداشتند بلکه در صدد گروگان‌گیری حجاج جان‌باخته ما بودند.

صادقی مقدسی گفت: با خط‌شکنی مقام معظم رهبری در این ماجرا هنوز هم دولت محافظه‌کاری می‌کند در حالی که انتظار این است تا به جای زانو زدن ظریف در مقابل وزرای مزدور کشورهای عربی و دست دادن با اوباما تلاش کند تا عزت و عظمت ایرانیان در عرصه‌های جهانی حفظ شود.

وی افزود: دولتی که مدعی بود غرور و عزت شکسته این ملت را احیا می‌کند امروز خود با رفتارهایش عزت واقعی ملت را می‌شکند و باید در این ماجرا دولت تدبیر و امید جوابگو باشد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار