رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج گفت: تکیه‌های عزاداری و ایستگاه‌های صلواتی باید در موقعیتی قرار بگیرند که امکان دسترسی نیرو‌های عملیاتی آتش‌نشانی به آن میسر باشد.
کد خبر: ۱۰۵۸۱۷۵
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۶ 25 July 2022

به گزارش «تابناک البرز» جمشیدی گفت: به‌منظور پیشگیری از ایجاد ترافیک و وقوع حوادث احتمالی، از برپایی تکایای عزاداری و ایستگاه‌های صلواتی در میدان‌ها خودداری شود.

او می گوید: تکایا و ایستگاه‌های صلواتی نباید در زیر تیر‌های چراغ‌برق و یا در مجاورت منازل مسکونی برپا شودزیرا در صورت بروز هرگونه حریق احتمالی امکان سرایت آتش‌سوزی به منازل مسکونی همجوار، وجود دارد.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج گفت: برق محل باید از انشعابات استاندارد تأمین و سیستم برق‌رسانی یادشده حتماً به فیوز متناسب با آمپر مصرفی مجهز شود.

او می گوید: جهت انتقال برق صرفاً از کابل‌های متناسب با آمپر مصرفی استفاده کنند (حداقل سایز کابل مورد استفاده ۴*۳، ۲ MM پیشنهاد می‌شود) و همچنین کابل‌ها از مکانی ایمن و عاری از هرگونه مواد قابل اشتعال انتقال داده شوند.

جمشیدی گفت: از عبور دادن سیم‌ها و کابل‌ها از لابه‌لای داربست‌های فلزی و چادر‌های برزنتی به‌صورت عریان، جداً خودداری کنید چراکه در صورت وقوع کوچک‌ترین تماس الکتریکی، احتمال بروز آتش‌سوزی و یا برق‌گرفتگی وجود خواهد داشت.

او می گوید: استفاده از پوشش‌های نامناسب برای اتصالات الکتریکی، مغایر با اصول و ضوابط ایمنی است و باید به جای آن از ترمینال‌های چینی یا بست‌های مخصوص استفاده شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار