سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان البرز گفت: اجرای عملیات تخریب و رفع تصرف از اراضی کشاورزی هزینه زیادی برجهاد کشاورزی استان ها تحمل می کند.
کد خبر: ۱۰۵۸۴۱۰
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰ 26 July 2022

به گزارش «تابناک البرز» عبدالرضا روشن نژاد در همایش مدیران امور اراضی سراسر کشور که در مجموعه دهکده ورزشی شهرستان چهارباغ برگزار شد، با بیان اینکه کارهای خطیر و حساسی به آن ها سپرده شده است، گفت: یک تخریب در یک روز هزینه گزافی دارد به طوریکه امروز در نزدیکی همین مجموعه شاهد عملیات تخریبی بودیم که بالغ بر ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان هزینه داشته است.

وی هزینه های موجود را برای ادوات و ماشین آلاتی همچون لودر، خاور، جرثقیل و ادوات لازم اجرای احکام و جابجایی ها عنوان کرد و گفت: برای اجرای تبصره دو تدبیری اندیشیده شود و کاری شود زیرا با این سبک و سیاق سازمان های جهاد کشاورزی از نظر مالی امکان استطاعت مالی این حجم عملیات را ندارند.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان البرز اظهار داشت: سازمان امور اراضی کشور هزینه های تخریب و رفع تصرف ها را پرداخت می کند ولی این هزینه در زمان خودش پرداخت نمی شود و با کمی تاخیر پرداخت می شود.

وی در ادامه بیان اینکه مشکلات و مسایل در استان ها مشابه است، گفت: امور اراضی کشور و استان ها در حال پوست اندازی است و نیروهای با تجربه و کهنه کار که دارای دانش فنی بسیار بالا هستند به واسطه بازنشستگی یا هر علت دیگری از این مجموعه در حال جدا شدن هستند.

عبدالرضا روشن نژاد افزود: این موضوع تهدیدی برای مجموعه امور اراضی کشور است ولی جایگزینی افراد جوان تر نیز این فرصت را می دهد که شادابی به این بخش وارد شود ضمن اینکه باید دید که این افراد جوان و جدید تجربه و پختگی افراد سابق را داشته و یا نیروسازی و تربیت نیرو انجام شده است.

وی اظهار داشت: بایستی برنامه ریزی و تدبیر لازم برای توانمندسازی و کسب دانش فنی در این بخش برای جوانان انجام شود ضمن اینکه این نیروهای جوان از نظر امنیت شغلی در پایین ترین سطح قرار دارند.

همایش مدیران امور اراضی کشور به مدت ۲ روز در استان البرز ادامه دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار