سردار عباسعلی محمدیان گفت: بررسی‌های اولیه ماموران حاکی از این بود که متهم با شناسایی زمین‌های بلاصاحب ابتدا اقدام به شکایت بر روی مالک آن‌ها در مراجع قضایی کرده و پس از اطمینان از عدم وجود ورثه، با جعل سند برای ردگم کردن چندین دست املاک را در بین آشنایان خود سند زده و در پایان آن‌ها را به مبالغ هنگفت به فروش می‌رساند.
کد خبر: ۱۰۶۰۳۷۰
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۶ 06 August 2022

به گزارش «تابناک البرز» فرمانده انتظامی البرز گفت: باتلاش ماموران پلیس امنیت اقتصادی این استان، فرد جاعل اسناد مربوط به املاک بلاصاحب در شهرستان کرج شناسایی و دستگیر شد.

سردار عباسعلی محمدیان اظهار داشت: مأموران پلیس امنیت اقتصادی با انجام اقدامات اطلاعاتی از فعالیت گسترده فردی در زمینه جعل اسناد و فروش زمین‌های بلاصاحب مطلع و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.
وی افزود: بررسی‌های اولیه ماموران حاکی از این بود که متهم با شناسایی زمین‌های بلاصاحب ابتدا اقدام به شکایت بر روی مالک آن‌ها در مراجع قضایی کرده و پس از اطمینان از عدم وجود ورثه، با جعل سند برای ردگم کردن چندین دست املاک را در بین آشنایان خود سند زده و در پایان آن‌ها را به مبالغ هنگفت به فروش می‌رساند.

سردارمحمدیان خاطرنشان کرد: ماموران پس از چندین ماه انجام اقدامات اطلاعاتی موفق به شناسایی مخفیگاه متهم در شهر کرج شده و در یک عملیات غافلگیرانه او را دستگیر کردند.

وی گفت: در تحقیقات تکمیلی متهم با مشاهده مستندات غیرقابل انکار پلیس به ناچار لب به اعتراف گشود و به انجام جعل اسناد املاکی به مساحت پنج هزار و ۸۰۰ متر مربع اعتراف کرد.

وی با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش املاک کلاهبرداری شده توسط متهم را بیش از ۹۶۰ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، خاطرنشان کرد: متهم پس از تکمیل پرونده برای انجام مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی و با صدور قرار مناسب راهی زندان شد.

فرمانده انتظامی استان البرز در پایان از شهروندان درخواست کرد در صورت خرید املاک حتماً نسبت به استعلام اصالت آن اقدام کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار